به گزارش پارس به نقل از فارس، امیرحسین ثابتی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در مناظره انتخاباتی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد با حمیدرضا شکوهی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری پیرامون مسائل انتخاباتی سخنرانی کرد.

ثابتی در ابتدای سخنان خود گفت: باید به عملکرد رؤسای جمهور منصفانه نگاه کنیم. اینطور نباشد که این ۸ سال را سیاه ببینیم. در سال ۸۴ تنها کاندیدایی که بدون پشتوانه حزبی رئیس جمهور شد احمدی نژاد بود. وی گفتمان انقلاب اسلامی را احیاء کرد و همه به این رسیدند که با این گفتمان می شود کشور را بهتر اداره کرد. وی در دور دوم ریاست جمهوری اش ناقض شعارهایی شد که با آن رأی آورده بود. نتیجه اختلاف احمدی نژاد با گفتمان خودش باعث دوری مردم از وی شد.

وی افزود: از اینکه فردی بیاید و نغض شعارهایش عمل کند مختص احمدی نژاد نیست. ما نمونه های دیگری هم داریم، مانند آنچه که موسوی در سال ۸۸ انجام داد که با شعار قانون مداری وارد انتخابات شد اما قبل از اینکه رئیس جمهور شود، زیر قانون زد. اگر موسوی در سال ۸۸ نتیجه انتخابات را می پذیرفت در این دوره می توانست شانس اصلی انتخابات ریاست جمهوری باشد اما این جریان مانند نهضت آزادی خودشان را حذف کردند.

ثابتی خاطرنشان کرد: ما نه تنها از گفتمان سوم تیر پشیمان نیستیم بلکه الآن نیز به دنبال همان خواهیم بود. در سال ۸۴کسی که شعار انتخاباتی اش گفتمان سه تیر را داشت از رقیبان جلو بود. احمدی نژاد در آن دوران یک شعار گفتمانی را اعلام کرد و آن عدالت بود. ما از اصل این گفتمان پشیمان نیستیم. حال شاید احمدی نژاد نتوانسته است این گفتمان را درست اجرا کند.

وی افزود: موسوی در اردیبهشت ماه ۸۸ در دانشگاه فردوسی مشهد مدعی بود در کشوری که ولایت فقیه نباشد کودتا می شود اما وی بعد از نتایج انتخابات آن فتنه را به وجود آورد. ما به دنبال کسی هستیم که پرکاری احمدی نژاد را داشته باشد اما به دور از نقاط ضعف وی باشد. اگر آقای کواکبیان که نماینده اصلاحات است معتقد است در انتخابات ۸۸ تقلب نشده است بیاید و عذرخواهی کند. چون ادعای آنان در آن سال هزینه های زیادی را به نظام تحمیل کرد.

مسئول سابق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی تصریح کرد: بعضی مشکلات کشور ریشه دار است و ظرف یکی دو سال قابل حل نیست. مانند وابستگی بودجه کشور به درآمد نفتی. من معتقدم احمدی نژاد تیز انسجام کافی برای اداره کشور را نداشت و این به کشور صدمه زد. در حال حاضر نیز کاندیداها باید تیم کاری قوی داشته باشند.

امیرحسین ثابتی در مناظره انتخاباتی خود با حمیدرضا شکوهی خاطرنشان کرد: برای هیچکس هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند بر اساس وعده هایی که می دهد تا آخر عمل کند. حال در مورد احمدی نژاد نیز باید بگویم کاستی وی و ضعف وی در اجرای گفتمان سوم تیر ربطی به خود گفتمان ندارد. این درباره همه افراد صدق می کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اینکه سیستم حزبی بتواند تمام مشکلات کشور را حل کند قابل باور نیست. برای مثال حزبی که خاتمی را در سال ۷۶ معرفی کرد که همان مجمع روحانیون است در کدام اقدام اشتباه خاتمی پاسخگوست. این یک افسانه است که اگر احزاب وجود داشته باشد کشور گلستان می شود. حزب کاملاً در دل خودش اراده مردم را هضم می کند.

وی با اشاره به ظرفیت منفی هاشمی اظهار داشت: دختر و همسر هاشمی علناً گفتند که در انتخابات تقلب شده است. هاشمی نیز با صحبت های ضمنی خودش این مسئله را تأئید می کرد. البته ظرفیت منفی هاشمی بسیار بالاست که این خود رئیس جمهور ساز است که همیشه رقیب وی رئیس جمهور می شود.

ثابتی افزود: گفتمان سوم تیر در حال حاضر بسیار قوی تر و پیش رونده تر است. آن موقعی که جهت گیری ایران در مورد فلسطین و مقاومت معلوم است غرب و جبهه استکبار علیه آن موضع گیری می کنند. اگر منطق ما منطق انقلاب است باید برای دشمن چالش به وجود بیاوریم.

امیرحسین ثابتی با تأکید بر اینکه خاتمی و امثال وی نمی توانند خدمات دولت احمدی نژاد را تکرار کنند، گفت: در بحث هسته ای دولت اصلاحات با تصمیماتش ایران را تحقیر کرد اما در حال حاضر ما مشاهده می کنیم که مکان مذاکرات هسته ای را جمهوری اسلامی تعیین می کند. درباره آمریکا که نماد استکبار است نوع رابطه ما با آن باید مشخص باشد. جمهوری اسلامی در این ۳۴ سال با عدم رابطه با آمریکا نه تنها ضعیف نشده بلکه مستحکم تر نیز شده است.

وی افزود: نامه سال ۲۰۰۳ دولت خاتمی به آمریکا این بود که ما به حماس و حزب الله کمک تسلیحاتی نمی کنیم اما شما (آمریکا) بگذارید ما هسته ای شویم اگر جمهوری اسلامی با همین منطق ادامه می داد معلوم نبود در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه لبنان و غزه چه اتفاقی می افتاد. ما حتی اگر به منافع ملی معتقد باشیم باید از سوریه و لبنان و فلسطین حمایت کنیم.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پایان سخنان خود، گفت: ما بین اصل گفتمان سوم تیر و عملکرد تفاوت قائل هستیم. منطق تحریم ها تنها برای انرژی هسته ای نیست و باید بدانیم مشکلات اقتصادی تنها به مسئله تحریم بر نمی گردد.