به گزارش پارس ، حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش صد روزه رئیس جمهور اظهار کرد: شخصا تمام صحبت های آقای روحانی را دنبال کردم و فکر می کنم تمام ملت ایران نیز این صحبت ها را شنیدند و انصافا گزارش و صحبت های جامع و کاملی بود.

وی با بیان اینکه" این گزارش مقایسه ای بین وضعیت کنونی و گذشته کشور بود" ، افزود: آمارهایی که آقای روحانی بیان کردند گویای این بود که در گذشته چه دست ها و عواملی در کار بود تا کشور را به این وضعیت برساند. برخی از این آمارها واقعاً تکان دهنده بود.

این فرزند شهید محراب در ادامه یادآور شد: در دوران دفاع مقدس زمانی امام (ره) دولت را خواستند و درباره وضعیت سیلوهای کشور از آنها سوال و به آنها تاکید کردند که به طور جدی پیگیری این مسأله باشد و دولت نیز این کار را انجام داد، چراکه آب و نان مردم، شوخی بردار نیست. البته آن زمان دوران جنگ بود ولی اکنون با درآمد سرشار دولت های نهم و دهم معلوم نیست چرا وضعیت به این شکل درآمده و باید پرسید که آن درآمد سرشار کجا رفته است؟

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه" کارهای دو دولت قبل، دولت فعلی را نسبت به انجام قول های باقیمانده و اجرا نشده، متعهد کرده است" ، اظهار کرد: نمی دانم چرا هنوز هم کسی پاسخ این پرسش را نمی دهد که آن همه درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز کجا رفت و چرا کشور به این وضعیت رسید؟

وی با بیان اینکه" آقای روحانی بسیار شفاف و با بهره مندی از حافظه بسیار قوی خود، بخشی از آمارهای واقعی کشور را برای مردم بیان کردند" ، گفت: دولت تدبیر و امید و اعتدال تا کنون موفقیت های چشمگیری در همین مدت کوتاه به دست آورده است و مذاکرات هسته ای یکی از همین موفقیت هاست. با چنین موفقیت هایی، امید مردم بیشتر شده است و مردم احساس آرامش پیدا کرده اند؛ البته نابسامانی های کشور زیاد است و به همین سادگی حل نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به تأثیر ارائه آمارهای واقعی از سوی دولت بر اعتماد مردم تاکید کرد: مردم بهترین داور و قاضی هستند و وقتی آمارهای واقعی را از زبان رئیس جمهور می شنوند و با واقعیت های موجود کشور مقایسه می کنند، اعتمادشان به دولت بیشتر می شود و بنابراین برای به نتیجه رسیدن سیاست های دولت، به دولت فرصت می دهند و عجول نخواهند بود.

وی ادامه داد: در این صد روز کارهای زیادی انجام شد و هدایت ها و تدبیر مقام معظم رهبری، عملکرد شفاف دولت، حمایت های مردم و انتخابات پرشور ۲۴ خرداد، در این موفقیت های موثر بوده است.

اشرفی اصفهانی در پایان اظهار کرد: امید داریم که مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل شود و ما تا پایان امسال و سال آینده شاهد تاثیرات ملموس این مسئله باشیم. امیدواریم خداوند هم کمک کند تا به برکت خون مقدس شهدا و دعاهای مردم، تمام وعده های دولت یکی پس از دیگری محقق شود.