به گزارش پارس به نقل از فارسبسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار نامه‌ای از وزیر امورخارجه برای شرکت در جمع دانشجویان و پاسخگویی به سوالات آنان پیرامون مسائل و اتفاقات اخیر دعوت کرد.

 

در ابتدای این نامه خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: جهان اسلام چندی است که ناآرامی‌ها و جنایت‌هایی را به خود می‌بیند که آمریکازاده‌ها، و در رأس آن رژیم منحوس سعودی، به نیابت از اربابان خود مرتکب آن می‌شوند. جنایت‌هایی که نه شیعه، و نه سنی، که خط اسلام راستین و اسلام ناب محمدی را هدف گرفته است. جنایت‌هایی که به دنبال گسترش تفکر و روحیه‌ انقلاب اسلامی در ذهن و قلب ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان در گوشه گوشه‌ جهان رخ داده و ایادی شیطان را دچار ترسی جنون آور کرده است.

در ادامه تاکید شد: اکنون که جبهه حق در جهان به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش جلوه‌گری می‌کند، جبهه باطل نیز با تمام قوا به مقابله برخاسته و نوکران منطقه‌ای آمریکا همچون سعودی و ترکیه، یکی یکی نقاب نفاق از چهره خود کنار می‌زنند. اکنون که زمان بیداری ملت‌های آزاده و زوال اسلام آمریکایی فرا رسیده است، هیهات که با غفلت و کم کاری، به وظیفه انقلابی خود عمل نکنیم و در پیشگاه امام و شهدا شرمنده باشیم.

این تشکل دانشجویی ادامه داد: اقدام اخیر جباران سعودی در اعدام شیخ نمر، برگ سیاه دیگری بود در کارنامه خون‌بار این رژیم مسلمان‌کش، خصوصاً بعد از روی کار آمدن طاغوت جدید سعودی، که ان‌شاءالله زمینه‌ساز سقوط هرچه سریع‌تر آنان می‌گردد.

در ادامه این نامه تاکید شد: ما سیاهه جنایات رژیم سعودی را فراموش نکرده‌ایم؛ حمایت از صدام در دوران دفاع مقدس، کشتار حجاج در سال 66، سازش و برادری با آمریکا و اسرائیل، کشتار مردم بی‌گناه یمن، سرکوب انقلاب و انقلابیون بحرین، حمله به سفارت ایران در لبنان، فاجعه منا، حمایت از کشتار مسلمانان نیجریه، افزایش تولید نفت برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، حمایت همه‌جانبه از ترویست‌ها در عراق و سوریه، اعدام شیخ نمر و... تنها بخشی از خصومت‌های رژیم سعودی در حق مسلمانان جهان است که برخی از آنان با مواضع و اقدامات مناسب دولت و وزارت امور خارجه در دوره های مختلف، قابل جلوگیری بود. برخی کوتاهی‌ها و مسالمت‌ها، شیوخ سعودی و کاسه‌لیسان آنان در منطقه را گستاخ‌تر کرده، تا جایی که در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران با وقاحت و بی‌شرمی سخن می‌گویند که این توهینی است به سایر ملت‌ها و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در جهان.

 در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان تاکید شد: جا دارد از شما سوال کنیم شعار انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر برگرداندن عزت به پاسورت ایرانی چه شد؟ تا کی باید نظاره‌گر توهین سران حقیر برخی دوَل غربی و عربی به مردم عزیز ایران اسلامی- که علمدار مقاومت و مبارزه با استکبارند- باشیم؟ تعالیم دین مبین اسلام می‌گوید که اگر در برابر مستکبرین سستی و نرمی به خرج دهید، آن ها پرروتر می‌شوند و با بی‌شرمی تمام به جنایت‌هایشان ادامه خواهند داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: اگر از تعالیم اسلام هم چنین چیزی را درک نمی‌کنید لااقل به تجربه‌ چندین و چندساله، خصوصاً تجربه‌ پس از انقلاب اسلامی مراجعه کنید تا ببینید که هر زمان با اقتدار با آن‌ها روبرو شدیم آن‌ها پا پس کشیدند و با احترام با ما برخورد کردند و هر گاه به بهانه صلح‌طلبی و ایجاد روابط با دنیا از مقاومت در برابرشان کوتاهی کردیم، بر استکبارشان افزودند.

در ادامه آمده است: اقدام به آتش زدن سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد اگرچه اقدامی نابجا و غیرقانونی بود، اما انتظار از دولت و وزارت امور خارجه این است که مسأله فرعی را به جای مسأله اصلی نپندارد و حاکمان جوان و افسارگسیخته سعودی را، که دستشان به خون مسلمانان آلوده است، با اقدام درخور سرجای خود بنشانند و بیشتر از پیگیری این اقدام غیرقانونی پیگیری و جدیت خود را خرج آن جنایت بزرگ کنند.

در ادامه این نامه آمده است: اقدام چند دولت عربی در قطع رابطه با ایران عزیز و خوش‌خدمتی به آمریکا، و محکوم کردن حمله به سفارت عربستان در تهران به جای محکوم کردن جنایات آل سقوط، دم خروس را نشان داد و پرده نفاق را از چهره آنان کنار زد و ان‌شاءالله جمهوری اسلامی از این اقدامات ضرری نخواهد کرد. سران بزدل این حکومت‌ها اگر حقیقتاً دل‌سوز اسلام هستند در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بایستند و با اسرائیل قطع رابطه کنند و بیش از این ملت‌های خود را در برابر رسول الله(ص) و مسلمانان شرمنده نسازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)  ادامه داد: آمریکای جنایت‌کار در کلّ جهان و به خصوص در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، نه تنها بخشی از راه حل نیست، بلکه بخش اعظم مسائل از او نشأت می‌گیرد. طبعا می‌دانید که سیاست‌های آمریکا در منطقه اختلاف 180 درجه‌ای با سیاست‌های جمهوری اسلامی دارد. تماس تلفنی و ارتباط و مذاکره با امریکا جز در مورد برجام مورد رضایت رهبر معظّم انقلاب نبوده و نیست و شما بهتر می‌دانید عادی نشان دادن ارتباط جمهوری اسلامی ایران و آمریکای جنایت‌کار، وجهه‌ انقلابی جمهوری اسلامی را در بین ملت‌های مستضعف از بین خواهد برد و شما در برابر آن مسئول هستید.

در ادامه تاکید شد: از طرفی این گونه ارتباط‌های بی‌مورد، بر روند تبلیغات رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها صحه خواهد گذاشت و تحلیل‌های آن‌ها مبنی بر دست کشیدن انقلاب اسلامی از آرمان‌هایش و همدستی با مستکبرین را در اذهان مخاطبان تقویت می‌کند. لذا انتظار ما دانشجویان انقلابی از وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران، این است که نه تنها برای حلّ مسائل دست به دامان آمریکا نشود، بلکه حتی دخالت‌های او را نپذیرد.

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: اکنون که ما در برهه‌ای تاریخی قرار گرفته‌ایم و صف‌آرایی جبهه‌ حق و باطل کاملاً عیان شده و به اوج رسیده است، شما نیز به تأسی از پیر خمین فریاد برآورید که  ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری، کمونیزم و اسلام آمریکایی در جهان هستیم... اگر جهان‌خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست.

در پایان این نامه تاکید شد: بار دیگر جنبش دانشجویی از شما دعوت به عمل می‌آورد تا در جمع دانشجویان حاضر شده و به سوالات آنان جواب دهید. امید است علی رغم تاکیدات رهبری معظم مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، این بار هم دعوت جنبش دانشجویی را با جواب «وقت ندارم» خود بدون پاسخ نگذارید.