به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو،  وزیر سابق اطلاعات گفت: امروز مصداق تعبیر قرآنی یهود و نصاری آمریکا و اروپاست اما هر چقدر رهبر انقلاب تاکید می‌کنند که نباید به سمتشان متمایل شویم عده‌ای معتقدند که آنها گزینه نظامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی جمعه شب در جلسه هیئت فداییان ولایت گفت: یکی از مسائلی که در تاریخ اسلام جای بررسی دارد زمان نهضت امام حسین است چون ایشان در حکومت معاویه دست به قیام نزدند اما با روی کار آمدن یزید پرچم نهضت را بالا بردند.

 

وی افزود: یکی از علت‌های مهم قیام امام حسین(ع) این بود که در زمان یزید، حکومت بنی امیه دست به تحریف علنی اسلام و شخصیت پیامبر زد به همین دلیل می‌توان گفت نهضت امام حسین(ع) برای مقابله با تحریف بود.

 

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام یک سخنرانی کلیدی و جریان ساز بود ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی تعبیری را به کار بردند که هرگز در طول مدت رهبریشان به کار نبرده بودند و آن این بود که اگر از راه امام و آرمان‌های او غفلت شود ملت ایران سیلی خواهد خورد و این تعبیر اهمیت مسئله تحریف را می‌رساند چون دشمنان داخلی و خارجی با سرمایه گذاری سنگین به دنبال تحریف شخصیت امام و به تبع آن تغییر ماهوی انقلاب اسلامی هستند.

 

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) یک سری اصول و ارزش‌هایی را رعایت می‌کردند که برای استکبار جهانی غیرقابل تحمل بود و از جمله آن اصول ترویج اسلام ناب محمدی و مبارزه با اسلام آمریکایی بود.

 

مصلحی با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ اسلام اظهار کرد: حضرت امام(ره) اسلام آمریکایی را به عنوان اسلام ابوسفیانی معرفی می‌کردند و شناخت اسلام ابوسفیانی بدون مطالعه تاریخ اسلام امکان پذیر نیست.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در تاریخ اسلام با آن مواجه می‌شویم دشمنی فراوان قوم یهود با اسلام است به گونه‌ای که می‌بینیم این قوم از ابتدای شکل گیری تا همین امروز ضربه‌هایی به دین و بشریت زده که هیچ قومی نزده به همین دلیل سوره مبارکه مائده که یک سوره کاملا حکومتی است عمدتا به درگیری‌های پیامبر با قوم یهود پرداخته است.

 

وزیر سابق اطلاعات لزوم تطبیق آیات قرآن با مسائل روز را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قرآن می‌گوید کسانی که دل‌هایشان مریض است همواره با سرعت به سوی یهود و نصاری می‌روند و وقتی از آن‌ها می‌پرسیم که چرا این گونه رفتار می‌کنید می‌گویند می‌ترسیم به ما آسیب بزنند.

 

وی اظهار کرد: آیا امروزه به جز آمریکا و اروپا مصداق دیگری برای یهود و نصاری داریم؟ متاسفانه هر چقدر مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که نباید به این کشورهای مستکبر متمایل شویم عده‌ای پاسخ می‌دهند که آن‌ها گزینه نظامی دارند و می‌توانند ما را نابود کنند.

 

مصلحی با تبیین یکی دیگر از اصول امام خمینی(ره) گفت: اعتماد و تکیه بر خدا از مهم‌ترین اصول امام بود و ما در طول تاریخ انقلاب به ویژه در دفاع مقدس اهمیت و نتیجه اعتماد به خدا را با روشنی و وضوح هر چه تمام‌تر دیدیم و دقیقا برعکس آن نیز اتفاق افتاد یعنی هر بار که به آمریکا اعتماد کردیم با عهدشکنی شان مواجه شدیم و ضربه خوردیم.

 

وی تاکید کرد: امروزه قدرت اسلام که در انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده غوغایی را در جهان به راه انداخته و به  عنوان مثال یک نمونه‌اش را در سوریه می‌بینیم که چهار سال است آمریکا و اروپا و تمام کشورهای عربی به دنبال سرنگون کردن نظام بشار اسد هستند اما از آن جایی که نظر ایران چیز دیگری است موفق نمی‌شوند.

 

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: دشمن از ظرفیت بیداری اسلامی به نفع خودش استفاده کرد و این حوادث را در سوریه رقم زد اما به دلیل حمایت ایران از محور مقاومت هنوز نتوانسته به هدف نهایی‌اش برسد.