به گزارش پارس ، امروز برخی نمایندگان در مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی حضور یافتند. در حاشیه این مراسم احمد توکی، نماینده مردم تهران به ایسنا گفت: طبیعی است شعار "مرگ بر آمریکا" خطاب به ملت آمریکا نیست، بلکه هیات حاکمه آمریکا با توجه به تصمیماتی‌ که علیه ملت ایران در طی سال‌های متمادی اتخاذ کرده‌اند مدنظر است، بنابراین ابراز نفرت ما از آمریکا نه به خاطر کلیسا رفتن و زندگی مردم آمریکا بلکه ناشی از مشی آنها در مقابل ایران است که ما از آن بیزار هستیم و البته از کسانی که این مشی را سازمان می‌دهند و حمایت می‌کنند نیز بیزاریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد که شعار "مرگ بر آمریکا" منطق جدی دارد و علت استمرار یافتن این شعار، دوام استکبار است، اگر استکبار به سیاست‌هایش علیه ایران خاتمه می‌داد ما اصراری بر ادامه دادن به این شعار نداشتیم.

دیگر نماینده مردم تهران در مجلس نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: "مرگ بر آمریکا" در شعار نباید باقی بماند و باید در شعور ملت ایران استمرار یابد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره ادامه مبارزه علیه استکبار و سیاست‌های آمریکا گفت: تا وقتی آمریکا مظهر عالی استکبار جهانی است مبارزه ادامه خواهد داشت، سیاست‌های آ‌مریکا در راستای حمایت از ارتجاع منطقه ، جنایات صهیونیستی است و اینها یعنی استکبار.

وی درباره شعار "مرگ بر آمریکا" ادامه داد: مرگ بر آمریکا در شعار نباید باقی بماند و باید در شعور ملت ایران استمرار یابد و در عمل و معنایش این است که مراقبت کامل کنیم که آمریکایی‌ها نتوانند در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و شوراهای شهر و قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری های ما نفوذ کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره برخی تلاش‌ها برای حذف شعار "مرگ بر آمریکا" گفت: مسوولان نظام و دولت همان مسیری را طی می‌کنند که رهبری عنوان می‌کند و خارج از آن نمی‌توانند عمل کنند و همین امسال در جلسه هیات دولت شاهد بودیم روز 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی مورد تاکید آقای روحانی قرار گرفت و لذا باید قوی و پر رنگ استمرار داد.

وی با اشاره به اظهارات رهبری درباره مصدق خاطرنشان کرد: مصدق به تصور اینکه از انگلیس می‌تواند خلاص شود به آمریکا پناه برد و آمریکا هم مزدش را داد و به او خیانت کرد و علیه او کودتا کرد و لذا نباید اجازه دهیم این مساله تکرار شود.