به گزارش پارس به نقل از مهر، شرکت امنیتی کسپر‌ اسکای، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هدف ویروسی قرار گرفته‌ اند که توسط جاسوسان اسرائیلی استفاده می ‌شد.

وال‌استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود این شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی وقتی متوجه شد توسط ویروسی که گفته می شود مورد استفاده جاسوسان اسرائیلی بوده، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته ‌اند شناسایی کند.

بر این اساس هتل‌ هایی که میزبان برگزاری مذاکرات هسته ‌ای بودند شامل هتل بوریواژ پالایس در لوزان، هتل اینترکانتیننتال در ژنو، هتل پاله کوبورگ در وین، هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو، هتل بای‌ریشرهوف در مونیخ، و هتل رویال پلازای مونترو در مونتروی سوئیس بودند.

بعد از گذشت چند ماه از انتشار این خبر یک روزنامه سوئیسی خبری با جزئیات بیشتری درباره جاسوسی شرکت های اسرائیلی از هتل پرزیدنت ویلسون شهر ژنو منتشر کرده است.

روزنامه «تاگس آنسایگر» چاپ ژنو نتایج تحقیقات منابع امنیتی سوئیس را منتشر کرده که نشان می دهد اسرائیل در چارچوب پروژه ای با هزینه ۵۰ میلیون دلار سعی داشته از هتل مذکور جاسوسی کند که تا هم اکنون نیز این قضیه ادامه داشته است.

به نوشته این روزنامه در تحقیقات منابع امنیتی سوئیس مشخص شده است اسرائیل ماهها پیش روی پروژه جاسوسی خود کار می کرده است و حتی تعدادی از پرسنل هتل نیز ماموران جاسوسی صهیونیستها بوده اند.

علاوه بر سه هتلی که طبق این گزارش تجهیزات آن هک شده‌ اند، این ویروس روی رایانه‌ های یک مرکز بزرگداشت هفتادمین سالگرد آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس نیز یافت شده است. برخی از رهبران جهان در این مراسم شرکت کرده بودند.