به گزارش پارس، دومین همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت یازدهم از روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد.

در این همایش قرار است آخرین تحولات و موضوعات روابط خارجی با تمرکز بر شرایط جاری منطقه آثار و ابعاد برجام، تنظیم برنامه و فعالیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء توان و جایگاه اقتصادی کشور و راه‌های پیشبرد برنامه‌ها و ظرفیت‌سازی جدید در پرتو فرصت‌های پیش روی کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سفرا و روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقام معظم رهبری از رهنمودهای ایشان بهره مند خواهند شد.

مراسم افتتاحیه رسمی همایش روز دوشنبه با سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و ارائه دیدگاه‌ها و خط مشی‌های وی برگزار خواهد شد . حضور و سخنرانی روسای قوای مقننه و قضائیه در جمع روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران و طرح نقطه نظرات و دیدگاهها، همچنین جلسات متعدد با مشارکت و سخنرانی تعدادی از مسئولین عالیرتبه سیاسی و اقتصادی کشور و تبادل نظر با سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور حول موضوعات فوق الذکر از برنامه های همایش سال جاری می باشد.

روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همچنین با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق می‌نمایند. دیدار با تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) و بازدید از مراکز مهم اقتصادی، صنعتی و ... کشور از دیگر برنامه‌های همایش سال جاری می‌باشد.

جلسات داخلی موضوعی و منطقه‌ای مدیران ارشد وزارت خارجه و روسای نمایندگی‌ها از روز گذشته آغاز شده است .