به گزارش پارس به نقل از  مهر، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف از تصويب نامگذاري يكي از خيابان‌هاي نجف با نام امام خمینی (ره)خبر داد و گفت: به زودي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي با عنوان امام خميني (ره ) نصب خواهد شد.


سادات‌فر در ديدار با معاون توليت حرم علوي كه با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق همراه بود، اظهار داشت: مراودات ميان دو كشور هر چه بيشتر باشد، خدت به زايران نيز بهتر خواهد بود.

وي ادامه داد: هر دو كشور با مشكلاتي روبه‌رو هستند كه وابستگي‌هاي اعتقادي تمامي آنها را مي‌پوشاند و موجب پيوند هر چه بيشتر ميان دو ملت ايران و عراق مي‌شود، بايستي از ظرفيت عظيم عتبات عاليات ايران و عراق در راستاي همبستگي دو كشور استفاده شود.

سادات‌فر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري برخي از بزرگراه‌هاي مهم ايران با نام علماي بزرگ كشور عراق از جمله حكيم و صدر اظهار داشت: پس از ۳۶ سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، به واسطه خدماتي كه امام خميني (ره) به دو كشور ايران و عراق داشته است، مصوبه‌اي از شهرداري و استانداري نجف اشرف اخذ شده است.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در نجف اشرف از تصويب نامگذاري يكي از خيابان‌هاي شهر نجف با نام بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران خبر داد و گفت: به زودي تابلوهاي راهنمايي و رانندگي با عنوان امام خميني (ره) در مكان تصويب شده نصب خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه اكنون براي ورود هر زاير ايراني به عراق ۴۰ دلار و براي ورود هر زاير عراقي به ايران ۳۰ دلار به عنوان هزينه صدور ويزا اخذ مي‌شود، تصريح كرد: مذاكراتي ميان دستگاه ديپلماسي ايران و عراق براي لغو صدور رواديد از سوي هر دو طرف در جريان است.

گفتني است، در پايان اين نشست پيرامون برگزاري مراسم تحويل سال جديد شمسي در حرم مطهر علوي تبادل نظر صورت گرفت كه ظهير شربه معاون توليت حرم علوي موافقت خود را با برگزاري اين مراسم اعلام كرد.

شايان ذكر است، روز ۱۳ مهرماه ۱۳۴۳ حضرت امام به همراه فرزندشان آيه الله حاج آقا مصطفى از تركيه به تبعيدگاه دوم، كشور عراق اعزام شدند. امام خمينى پس از ورود به بغداد براى زيارت مرقد ائمه اطهارعليه‌السلام به شهرهاى كاظمين، سامرا و كربلا رفتند ويك هفته بعد به محل اصلى اقامت خود يعنى نجف عزيمت كردند.