به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رئیس جمهوری در پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان سرخه اظهار داشت: تجلیل از حماسه تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس و بازآفرینی و یادآوری خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اسوه‌های میادین فداکاری و جانبازی، بنیاد سربلندی ما است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت اجلاسیه شهدای شهرستان سرخه پیامی به کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان سرخه زادگاه رئیس‌جمهوری ارسال کرد.

رئیس جمهوری در این پیام آورده است: سلام به محضر پرفیض شهدا و خیرمقدم به جانبازان، آزادگان، خانواده بزرگ ایثارگران و شهروندان شهیدپرور شهرستان سرخه که باصفای باطن و دل‌های سرشار از اشتیاق به قرب الی الله، در این مکان مقدس گردهم آمدند تا میثاقی دیگری را با شجرۀ طیبۀ ایثار و شهادت،میزبانی ‌کنند.

وی در این پیام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اثرات معنوی شهدا بر زندگی‌ها عنوان کرده است: با الهام از این بیان درخشان مقام معظم رهبری که فرمودند: «پیکر مطهر و معطر شهیدان هر جا آرام گیرد، یاد مبارک و آرام‌بخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند»؛ بی‌شک گلزار شهدای سرخه که پیکر مطهر جمعی از شهدای دلاور و خوشه‌ای از خرمن ستارگان هشت سال دفاع مقدس ایران عزیز را در خود جای‌داده است، جلوه‌ای از باغ رضوان است که در سایه‌سار سروهای آزاده و لاله‌های سرخ‌پوش خاطره سرشار از معنویت و عطر لبریز از حماسه و ایثار را در روح‌ها جاری می‌کند.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از این پیام بیان کرده است: امروز حتی مخالفان و دشمنان انقلاب اعتراف می‌کنند که زنده نگه‌داشتن احساسات و عواطف برآمده از فرهنگ گوهربار حماسه‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های ملی ایرانیان در اقصی نقاط این سرزمین پهناور است.

روحانی در این پیام تأکید کرده است: تا پاسداشت و پاسداری از این سرمایه لایزال و پایان‌ناپذیر وجود دارد نمی‌توان به ایران و ایرانی نگاهی جز تکریم و عزت و احترام داشت.

وی در این پیام می‌افزاید: ازاین‌رو، تجلیل از حماسه تاریخ‌ساز هشت سال دفاع مقدس و بازآفرینی و یادآوری خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اسوه‌های میدان‌ها فداکاری و جانبازی، بنیاد سربلندی ماست.

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور آمده است: شایسته است در پرتو درخشش این گنجینه غرورآفرین، گسترش فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل کنونی و نسل‌های آینده که روح پویای آرمان‌های انقلاب هستند،همیشه در صدر توجهات ما باشد.

روحانی در این پیام می‌افزاید: با گرامیداشت این حرکت ارزنده مردم مؤمن و دلاور شهرستان سرخه و یادآوری این دریافت عارفانه امام خمینی (ره) که در تجلیل مقام شهدا به ما آموخته است «شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصولشان، عندربهم یرزقون‌اند.»، از یکایک شرکت‌کنندگان در این یادمان الهام‌بخش و همه دست‌اندرکاران برگزاری این گردهمایی پربرکت که واسطه عطر آفرینی فرهنگ ایثار و شهادت شده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور در این پیام بیان کرده است: امیدوارم این اهتمام ویژه، مقبول عنایت پروردگار،الطاف شهدا و بذل‌توجه خانواده بزرگ ایثارگران و تمامی مردم فداکار این سرزمین شهیدپرور واقع گردد.