به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سرکنسولگری کشورمان در کراچی طی دو روز گذشته میزبان مقامات عالی ایالت سند، نمایندگان احزاب سیاسی و گروه های مذهبی، دیپلمات ها و سرکنسول های خارجی مقیم کراچی و تعداد زیادی از دیگر شخصیت های دینی، سیاسی و فرهنگی بزرگ ترین شهر پاکستان بود.

'قائم علی شاه' سروزیر ایالت پاکستان به عنوان عالی ترین مقام این ایالت ضمن حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و امضای دفتر یادبود حجاج جان باخته ایرانی در فاجعه منا، در دیدار با 'مهدی سبحانی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی گفت که مردم پاکستان و به ویژه مردم ایالت سند خود را در غم مردم ایران شریک می دانند. وی این فاجعه غم انگیز را از سوی ملت و دولت پاکستان، به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

سرکنسول های اندونزی، افغانستان، روسیه، عمان، بنگلادش و آلمان از جمله دیپلمات هایی بودند که با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی، دفتر یادبود حجاج ایرانی جان باخته در فاجعه منا را در امضا کردند.

هفته گذشته نیز دفتر یادبود قربانیان فاجعه منا در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد به مدت دو روز و همزمان با سایر سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان، گشوده شد.

دیپلمات های مقیم اسلام آباد و جمعی از مقامات و مسوولان پاکستانی برای ابراز همدردی با ایرانیان و تمام کشورهایی که اتباع آن در فاجعه منا جان خود را از دست داده اند و ادای احترام به قربانیان، برای امضای دفتر یادبود به سفارت ایران در اسلام آباد مراجعه کردند.

امضای دفتر یادبود در سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان، علاوه بر اینکه ادای احترام به حجاج جان باخته در فاجعه منا به ویژه حجاج ایرانی و ابراز همدردی با هموطنان و اعضای خانواده های آنان است، مهر تاییدی بر سند بی تدبیری و بی مسوولیتی آل سعود در حفظ جان زائران خانه امن الهی، محسوب می شود.

این اقدام بین المللی، نه تنها ادای احترام جهانیان به قربانیات فاجعه منا، بلکه یک موج جهانی برای محکوم کردن بی کفایتی، سوء مدیریت و بی مسوولیتی رژیم عربستان در اداراه حرمین شریفین و برگزاری مراسم حج محسوب می شود.

فاجعه منا که دو هفته پیش در روز مراسم رمی جمرات بر اثر بی تدبیری رژیم آل سعود رخ داد، موج کشته، مفقود و مجروح شدن هزاران نفر از حجاج از جمله صدها نفر از زائران ایرانی شد