به گزارش ایسنا، دقایقی پیش هیات ایرانی به سرپرستی محمدجواد ظریف وارد فرودگاه بی‌نظیر بوتو شد و مورد استقبال سجال حیدر، مدیرکل غرب آسیا، آسیای میانه و ایران وزیر خارجه پاکستان قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود به فرودگاه در جمع خبرنگاران گفت: پاکستان یکی از همسایگان ایران است و مردم ایران و پاکستان علایق گسترده فرهنگی، عاطفی و تاریخی با هم دارند و به طور کلی روابط با پاکستان برای ما اهمیت زیادی دارد.

او در مورد تقویت همکاری‌های دو کشور نیز گفت: قطعا در این سفر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم. ما در این سفر در مورد روابط دوجانبه و روابطی که می‌تواند به نفع توسعه دو طرف باشد صحبت می‌کنیم.

وی با ابراز تاسف از شهادت ۸ مرزبان کشورمان خاطرنشان کرد: متاسفانه ایران و پاکستان هر دو با خطر افراط و تروریسم مواجه هستند. روز گذشته نیز متاسفانه شاهد شهادت ۸ مرزبان کشورمان به دست تروریست‌ها بودیم.

او تاکید کرد که این موضوع نیاز به همکاری‌های بسیار جدی دارد همین طور که در زمینه مسائل منطقه نیز نیازمند همکاری هستیم.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است و معتقد هستیم باید با پاکستان به عنوان یک کشور مهم در منطقه در این زمینه هم‌فکری داشته باشیم. این‌ها موضوعات مهمی است که در این دو روز با برادران پاکستانی‌مان درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران قرار است در بدو ورود با سرتاج عزیز، مشاور عالی دولت پاکستان در امور خارجی دیدار و گفت‌وگو کند.