به گزارش پارس به نقل از فارس، دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت وحدت ملی اعلام کرد عبدالله عبدالله به‌دلیل احتمال سقوط  شهر قندوز سفرش را به نیویورک نیمه تمام‌ گذاشته و به افغانستان برمی‌گردد.

مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی گفته است که عبدالله به زودی به سوی کابل حرکت خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست شورای اجرایی با انتشار اطلاعیه‌ای از زبان «عبدالله عبدالله» گفته است که قرار است وی به زودی وارد افغانستان شود.

عبدالله افزود: وقت اختصاصی بیانیه من روز (پنجشنبه) بود، اما با تلاش‌های فراوان توانستم این بیانیه را ساعتی پیش در مقر سازمان ملل ایراد کنم.

وی دلیل حضور در افغانستان را وضع نامناسب امنیتی در شهر قندوز عنوان کرده و گفته است: صدای مردم افغانستان را به گوش جهانیان رسانیده‌ام و اکنون زمان آن فرا رسیده که برای بهبود اوضاع، وارد حوزه سیاسی و امنیتی در داخل کشور شوم.

این در حالی است که شبه‌نظامیان طالبان در یک حمله تهاجمی اکثر مناطق و محلات شهر قندوز را تصرف کرده و اکنون عملیات بازپس‌گیری نیروهای افغانستان آغاز شده است.

عصر دیروز گزارش‌هایی مبنی بر سقوط بخشهایی از قندوز منتشر شد.

نیمه‌شب مقام‌های امنیتی افغانستان در یک نشست خبری اعلام کردند که عملیات بازپس‌گیری این شهر از دست نیروهای طالبان شروع شده و امروز(سه‌شنبه) این شهر پس گرفته خواهد شد.