به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در شرایطی که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قصد دارد فردا دوشنبه نتایج اولیه انتخابات را اعلام کند عبدالله عبدالله به اشرف غنی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده است که تا زمانی که شواهد محکم و قاطعی که نشان دهد انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شده را مشاهده نکند نتایج آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

بر اساس این گزارش هشدار مجدد عبدالله عبدالله احتمال گسترش خشونت های داخلی در افغانستان را بار دیگر افزایش داده است و این مساله می تواند منجر به تشدید اختلافات قومی و قبیله ای شود.

عبدالله عبدالله تاکید کرد: هیچ کس شکی ندارد که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده است. این تقلب به صورت گسترده و سازماندهی شده بوده است. تنها زمانی که آراء پاک و سالم از آراء مخدوش جدا شود نتایج انتخابات را قبول خواهیم کرد.

در عین حال اشرف غنی امکان تشکیل دولت ائتلافی با عبدالله عبدالله را به شدت رد کرده است. عبدالله عبدالله نیز در این باره تاکید کرد: هیچ توافق پشت پرده ای در مقابل رای های مردم صورت نگرفته است.

نتایج انتخابات افغانستان قرار بود چهارشنبه گذشته اعلام شود ولی کمیسون انتخابات تصمیم گرفت تا اعلام این نتایج را پس از بررسی آراء مربوط به 1930 صندوق فردا دوشنبه اعلام کند.

سازمان ملل نیز دو هفته پیش نسبت به تبدیل فعالیت های اینترنتی در افغانستان به تنش ها و ناآرامی های مدنی هشدار داده است.از سوی دیگر اشرف غنی نیز مدعی است که در انتخاباتی عادلانه با اختلاف یک میلیون رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است.