به گزارش پارس به نقل از ایسنا استعفای این دو وزیر متعلق به حزب دموکراتیک خلق ترکیه(HDP) نشان‌دهنده افزایش تنش‌ میان مخالفان کرد دولت ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه است.

همچنین این اتفاق در فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام اول نوامبر و همزمان با افزایش خشونتها میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان کرد افتاده است.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، در سریعترین زمان ممکن جایگزین‌هایی برای این وزرای استعفا کرده منصوب خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری آسوشتیدپرس گزارش داد، ارتش ترکیه اعلام کرده 24 سرباز این ارتش در دو انفجار در استان "وان" در شرق این کشور زخمی شدند.

ارتش ترکیه امروز(سه‌شنبه) در بیانیه کوتاهی در وبسایت خود اعلام کرد، انفجارها شب گذشته اتفاق افتاده اما جزئیات چندانی درباره آنها ارائه نکرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نخستین انفجار ناشی از یک بمب دست‌ساز بوده که شبه‌نظامیان پ.ک.ک هنگام عبور یک کاروان ارتش ترکیه از یک بزرگراه منفجر کرده اند.

به دنبال این حملات، ارتش ترکیه دست به حملات هوایی علیه مواضع پ.ک.ک زد که بر اساس اعلام این ارتش باعث کشته شدن پنج شبه‌نظامی کرد در استان حکاری شد.