به گزارش پارس، جروزالم پست نوشت: در اقدامی نادر در سفر امروز (دوشنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو گادی آیزنکات، فرمانده ارتش این رژیم و ژنرال هرزل  هالوی، رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل نیز وی را همراهی خواهند کرد. بدین ترتیب جای هیچ تردیدی باقی نخواهد ماند که در این سفر موضوع انتقال تسلیحات در سطح منطقه و استقرار نیروهای روسی در منطقه محور گفتگوهای طرفین خواهد بود.
 
ژنرال‌های ارتش اسرائیل به ندرت نخست‌وزیر را در سفرهای خارجی همراهی می‌کنند و معمولا وابسته نظامی نخست‌وزیر تنها افسر نظامی است که در سفرهای خارجی در کنار نتانیاهو است. نتانیاهو امروز درحالی به مسکو سفر خواهد کرد که رسانه‌ها در کنار وی نخواهند بود. به نظر می‌رسد حضور آیزنکات در مسکو هماهنگی با همتایان نظامی روس به منظور اجتناب از هرگونه درگیری میان نیروهای روس و اسرائیلی در شهر لاذقیه است.
 
اسرائیل بارها تاکید کرده که حق هرنوع اقدام برای ممانعت از ارسال سلاح از طریق سوریه به حزب‌الله لبنان را برای خود محفوظ می‌داند و حضور هالوی در این سفر به عنوان بلند‌پایه ترین مقام اطلاعاتی این رژیم با توجه به نوع تسلیحاتی است که از سوریه به حزب‌الله انتقال می‌یابد. هرچند رژیم صهیونیستی تا کنون روسیه را به انتقال عمدی تسلیحات به حزب‌الله متهم نکرده اما ترجیح می‌دهد در وضعیت ناآرام فعلی سوریه هشدار دهد که راه‌های کمی برای اطمینان از استفاده صحیح از تسلیحات وجود دارد.
 
یک مقام رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: سالهاست که نگرانی خود درباره انتقال تسلیحات نظامی روسیه در منطقه و در نهایت دستیابی حزب‌الله به آنها هشدار داده‌ایم. متاسفانه این روند طی دو سال گذشته تشدید شده است.
 
انتظار می‌رود نتانیاهو در این سفر با پوتین بر سر تامین موشکهای اس 300 به ایران نیز گفتگو کند.  البته مسکو تا کنون از تحویل این سامانه به سوریه خودداری کرده و تا اندازه‌ای از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از سرنگونی هواپیماهای درحال پرواز بر فراز اسرائیل توسط این سامانه کاسته است.
 
هرچند دو پوتین و نتانیاهو بارها به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند اما این اولین دیدار طرفین از نوامبر 2013 است و همچنین پس از بحران کریمه بود. اسرائیل در جریان این بحران سیاست سکوت در پیش گرفته بود.
 
اسرائیل مذاکرات زیادی با روسیه داشته است و طرفین در بسیاری از موضوعات حساس با یکدیگر درگیر نشده‌اند. این ذهنیت در رژیم صهیونیستی وجود دارد که مسکو تا زمانی که منافعش در منطقه خاورمیانه تامین شود تمایلی به آسیب رساندن به اسرائیل ندارد. انتخاب سفیر روسی تبار رژیم صهیونیستی در مسکو نیز به نظر می رسد در راستای آمادگی اسرائیل برای بهبود روابط میان طرفین بوده باشد.