به گزارش پارس به نقل از فارس ، تحلیلگران اسرائیلی در تلویزیون رسمی این رژیم پرده از کانال‌های پشت پرده میان تل‌آویو و روسیه برداشتند و اعلام کردند اسرائیل از موسکو خواسته است پیام‌های حفظ آرامش به حزب‌الله و ایران برساند تا جنگ (فراگیر) در نگیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «بن داوید» تحلیلگر کانال 10 گفت: اسرائیل از روابط خوب مسکو با اعراب استفاده و به حزب‌الله اعلام کرد خواهان جنگ نیست و عملیات ترور در قنیطره برای دفاع از خودش بوده است نه پیامی برای آغاز جنگ.

چهار تحلیلگر اسرائیلی در این شبکه تلویزیونی در نهایت از برنامه خود نتیجه گرفتند گه اسرائیل منافق است و دوگانه سخن می‌گوید؛ «از یکسو به رسانه‌های خارجی اعلام می‌کند که نمی‌دانسته سردار ایرانی (شهید محمد علی الله دادی) در گروه مورد هدف قرار داده شده در "قنیطره" بوده است و از سوی دیگر اطلاعات درز پیدا کرده به خبرنگاران نظامی و روزنامه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که سرویس اطلاعات و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "موشه یعلون" (وزیر جنگ) و غیره به خوبی از این موضوع آگاه بوده‌اند».

شهادت فرمانده ایرانی

این تحلیلگران درباره تلاش اسرائیل برای اینکه به ایران اعلام کند اطلاع نداشته فرمانده ایرانی در گروه قنیطره بوده است، گفتند: اسرائیل خوب می‌دانست چه کسی را هدف قرار داده و پیش‌تر نیز اینچنین اتفاقاتی رخ داده است و در این زمینه جنگی حقیقی میان ایران و اسرائیل است.

در حمله جنگنده‌های اسرائیلی در روز یکشنبه (28 دی) به منطقه قنیطره سوریه  6 عضو حزب‌الله و یک فرمانده ایرانی به شهادت رسیدند.

یک روز بعد خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل که هویت وی فاش نشد، گزارش کرد که اسرائیل از حضور فرمانده ایرانی مطلع نبوده و فکر می‌کرده است که عناصری در درجه پایین‌تر را هدف قرار داده است.

اما روزنامه الرأی کویت، روز پنجشنبه گذشته گزارش کرد که اطلاعات ویژه به دست آمده در این خصوص نشان می‌دهد که فرمانده ایرانی از طریق یک خط تلفن سوری ردیابی شده و اسرائیل دقیقا با هدف ژنرال ایرانی، اعضای حزب‌الله را هدف قرار داده است.