به گزارش پارس به نقل از فارس، پایگاه تحلیلی خبری الوقت نوشت: برخلاف آنچه بعضی از رسانه‌های منطقه به نقل از منابع اسرائیلی مطرح کرده‌اند، حمله روز گذشته جنگنده‌های صهیونیستی به نقاطی در حومه دمشق، ارتباطی به تسلیحات حزب‌الله لبنان ندارد. این حملات که از عمق هوایی سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال رژیم صهیونیستی و به وسیله هواپیماهای بسیار پیشرفته انجام شده، دو مرکز پدافند هوایی را هدف قرار داده است.

هم‌زمانی حمله اسرائیل به مراکز پدافند هوایی دمشق و تلاش داعش و جبهه النصره برای تصرف منطقه شیخ مسکین در 35 کیلومتری جنوب دمشق، این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که اسرائیل عملاً فرماندهی تروریست‌های جنوب یعنی مناطق قنیطره، درعا و سویدا برعهده دارد.

عدم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق تصرف شده توسط جبهه النصره و داعش در جنوب سوریه و در عین حال حمله این رژیم به سیستم پدافند هوایی دمشق نشان می‌دهد که از نظر اسرائیل گروه‌های شبه‌نظامی مخالف اسد برای تل‌آویو خطری ندارند و کماکان دولت سوریه برای اسرائیل تهدید محسوب می‌شود.

حمله به پایگاه هوایی دیماس در حالی صورت گرفت که منابع خبری از انعقاد قراردادهای جدید نظامی بین سوریه و روسیه خبر دادند و در این میان بخش مهمی از این توافقات به تقویت دفاع هوایی سوریه برمی‌گردد، از این رو بعضی از تحلیلگران نظامی، حمله اسرائیل به مناطق یاد شده را نوعی پیش‌دستی دانسته و هدف از آن را باز داشتن روسیه از تحویل محوله‌های جدید نظامی به سوریه اعلام کرده‌اند .

بعضی از منابع اسرائیلی از جمله «ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل وانمود کرده‌اند که جنگنده‌های اسرائیلی از فراز مناطق شمالی فلسطین، جابجایی محموله نظامی حزب‌الله در دمشق را هدف قرار داده‌اند. این منابع بدین‌وسیله تلاش کرده‌اند تا از مسئولیت اسرائیل در نقض قوانین بین‌المللی و حق سوریه در واکنش به این حمله بکاهند و به آن جلوه‌ای دفاعی بدهند.

اقدام اسرائیل در حمله به زیرساخت دفاعی سوریه، خواه ‌ناخواه کمک مؤثری به گروه‌های شبه‌نظامی و باعث خشنودی مخالفان اسد می‌شود. از این رو یک فرمانده جبهه النصره در منطقه شیخ مسکین به خبرنگار شبکه سعودی العربیه گفت: «حمله نظامی به دمشق از سوی هر کسی که باشد سبب تضعیف بنیه سوریه در مواجهه با مخالفان خود می‌شود و از این رو ما از آن استقبال می‌کنیم.»