به گزارش پارس، تسنیم به نقل از لس‌آنجلس تایمز نوشت: از لحظه‌ای که توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی امضا شد کاخ سفید تلاش برای اطمینان از تصویب آن در کنگره و عدم موفقیت جمهوریخواهان برای مخالفت با این توافق را آغاز کرد.

درحال حاضر نیز که موفقیت برنامه دولت اوباما در حمایت از این توافق تضمین شده به نظر می‌رسد و از سوی دیگر جمهوریخواهان حتی در سیاستهای درون‌گروهی خود برای مخالفت با این توافق دچار اختلاف شده‌اند، تیم اوباما روز چهارشنبه از یک مبارزه جدی برای حمایت از توافق هسته‌ای به نادیده‌گرفتن و حتی تمسخر مخالفان تغییر سیاست داده است.

هرچند مخالفان توافق روز گذشته با تجمع در مقابل کنگره سعی در نشان دادن عزم جدی خود برای این مبارزه را داشتند و از حضور چهره‌هایی مانند سناتور تد کروز و دونالد ترامپ به عنوان دو نماینده آتی حزب جمهوریخواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری بهره می‌بردند اما به نظر اوباما تصور می‌کند این برنامه حتی ارزش واکنش و اظهار نظر را نیز ندارد.

کاخ سفید تجمع در مقابل کنگره را یک تجمع حامیان جنگ خوانده است اما اریک شولتز، معاون مطبوعاتی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران در پایگاه هوایی میشیگان از این اقدام سر باز زد. وی گفت که نمی‌داند انگیزه این "شخصیتهای تابناک" برای شرکت در این تجمع چه بوده است. وی همچنین اعلام کرد که درکی از برنامه جمهوریخواهان برای با تعویق انداختن رای‌گیری برای رد توافق هسته‌ای ایران ندارد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در تجمع مخالفان توافق هسته‌ای مقابل کنگره با بیان اینکه در کشور آمریکا سیاستمداران تنها شعار می‌دهند بدون آنکه به وعده‌های خود عمل کنند، گفت: در این کشور همه‌چیز صحبت کردن است، آنها حرف می‌زنند و حرف می‌زنند. به شما می‌گویم که توافق بار دیگر به‌صورت کامل مورد مذاکره قرار گرفته و یا (برای ایران، نه آمریکا) بدتر خواهد شد.

ترامپ در ادامه گفت: آنها (ایرانی‌ها) ما را فریب داده‌اند. آنها از مردمی احمق، نماینده‌های احمق و افرادی نالایق سوءاستفاده کرده‌اند؛ حال این فرد چه جان کری باشد یا رئیس‌جمهور آمریکا.

تد کروز، دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز با حضور در این مراسم گفت که هرچند جمهوری‌خواهان کنگره حمایت کافی برای مخالفت با این توافق را ندارند اما رهبران جمهوری‌خواه باید این رأی‌گیری را به تأخیر بیندازند، زیرا کنگره تمام متن توافق را مشاهده نکرده است.