گروه بین الملل : در شرایطی که به نظر می رسید یخ روابط میان ایران و امریکا در حال باز شدن است، اظهارات متناقض اوباما در دیدار با نتانیاهو واکنش دولتمردان کشورمان را برانگیخت. گویا لابی اسرائیل در ایالات متحده که تمام تلاش خود را به کار بسته بود هیچ گونه تفاهم و یا توافق دو طرفه ای در خصوص مساله هسته ای و مسائل دیگر بین ایران و آمریکا به وجود نیاید موفق شد چرا که باراک اوباما در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که « ایران باید از برنامه هسته ای نظامی خود دست بر دارد و ما با چشمانی باز پرونده هسته ای این کشور را مورد بررسی کرده و درباره آن مناقشه می کنیم. »

اوباما همچنین در این دیدار تاکید کرد که « هیچ گزینه ای از جمله گزینه تحرکات نظامی درباره ایران و برنامه های هسته ای این کشور را بعید نمی دانیم» .

به گزارش پارس ، هر گاه نرمشی در سیاستهای کاخ سفید اتخاذ شد بلافاصله با اظهارات تند تری از سوی مقامات ایالات متحده امریکا پس گرفته شد به همین دلیل از ابتدا هم مشخص بود که تنها گفتگوی دو رییس جمهور ایران و امریکا مسیر را برای رسیدن به توافق هسته ای به نفع ایران هموار نمی کند چرا که نئو محافظه کاران در آمریکا علیه گفتگوهای دو طرف مواضع تندی اتخاذ نموده اند. از سوی دیگر نخست وزیر تندرو رژیم صهیونیستی، بنیامین نتنیاهو نیز رسما مخالفت خود با توافق ایران و آمریکا و برقراری روابط حسنه میان دو کشور را اظهار کرده و خواستار حرکت طرفین در جاده ای است که منتهی به درگیری فیزیکی و جنگ می شود. در همین رابطه منابع آگاه می گویند که نزدیکی ایران و غرب که نتانیاهو احساس می کند بیش از هر زمانی ممکن شده است، به شدت نتانیاهو را نگران کرده به ویژه که منابع نزدیک به امریکا می گویند برای نخستین بار ظرف ۳۴ سال گذشته دیوار دشمنی میان واشنگتن و تهران شکسته شده است.

همچنین تصمیم گیران سیاسی در تلاویو از این که رئیس جمهوری ایران توانسته در رسانه ها و مصاحبه های تلویزیونی اش با رسانه های امریکایی فضای تازه ای برای تحت تاثیر قرار دادن برنامه هسته ای کشورش بدون این که نیازی به دادن امتیاز بر سر برنامه هسته ای اش لازم باشد، ایجاد کند، به شدت ناخرسندند.

پیش از این اوباما مواضع متناقض بی شماری را در مورد مسائل مختلف از جمله حکومت قزافی، مسائل مربوط به سرزمینهای اشغالی و برنامه هسته ای ایران اتخاذ کرده است، حدود ۲ سال پیش" باراک اوباما" در سخنرانی خود در اجلاس" آیپک" اظهارات متناقضی در خصوص ایران مطرح کرده و تصریح کرد که ترجیح می دهد از دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران استفاده کند.

وی در حالیکه از دیپلماسی در قبال ایران حمایت کرد، ادامه داد در شرایطی که دفاع از آمریکا و منافع کشور لازم باشد، در خصوص استفاده از زور علیه ایران تردید ندارد.

اوباما روز پیش از آن در سخنرانی خود در این لابی صهیونیستی اعلام کرده بود در این روزها حرفهای زیادی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته ای ایران مطرح شده است و از مقامات این رژیم خواست تا اجازه دهد تحریم ها ایران را بیشتر به انزوا بکشد و از اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران خودداری کند.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: به خاطر امنیت اسرائیل، امنیت آمریکا و صلح و امنیت جهان، هم اکنون زمان سر و صدا کردن نیست. هم اکنون زمان آن است که اجازه دهیم فشارهای فزاینده ما اثر کند و ائتلاف بین المللی گسترده ای که درست کردیم را حفظ کنیم.

سخنان و مواضع گوناگون و متضاد رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت واشنگتن ازاین امر حکایت دارد که سیاست و استراتژی آمریکا در قبال جمهوری اسلا می ایران مبهم باقی مانده است و نشانه ای از تغییراتی که اوباما مدعی آن است دیده نمی شود. اگر اوباما واقعا به دنبال ایجاد تغییر با معنا در روابط آمریکا با ایران باشد، ناگزیر از مقابله با تندروی های صهیونیستها و لابی آنها در کنگره است.