پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ارگان مطبوعاتی حزب مشارکت «دو» از روز شنبه روی دکه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روزنامه بهار در سومین دور انتشار خود، ارگان مطبوعاتی حزب جدید التاسیس اتحاد(حزب مشارکت «دو»)، از ابتدای هفته آینده، شنبه 21 شهریور ماه ، منتشر خواهد شد.

سعید پور عزیزی ، مدیر مسوول  روزنامه بهار است. روزنامه بهار در دور دوم انتشار خود در دولت یازدهم کار خود را مجددا آغاز کرد. در اول آبان ۱۳۹۲ در پی چاپ مقالهٔ اهانت آمیزی به علی بن ابی‌طالب، این روزنامه توقیف شد. این مطلب توهین‌آمیز در مقاله به نام «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به قلم علی‌اصغر غروی نوشته شده بود. این رویداد با واکنش بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روبرو شد. وی در روز ۵ آبان در مصاحبه‌ای اعلام کرده است انتشار این مطلب درست در روز عید غدیر نمی‌توانسته اتفاقی انجام شود و باید به ماهیت اصلی چنین رفتاری پی برده شود. در همان مقطع، محمدرضا عارف از سیاستمداران اصلاح‌طلب ایران، این مقاله روزنامه را تقبیح کرد و اعلام کرد با خواندن آن مقاله متاثر شده است.

لازم به ذکر است وزارت ارشاد چندی پیش هفته نامه «اتحاد مردم» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی  یکی از اعضای شورای اتحاد را نیز صادر کرده بود دیده می‌شود. روزنامه همدلی نیز در حال حاضر به مدیرمسئولی «ولی‌الله شجاع پوریان»، دیگر عضو مرکزی حزب اتحاد(حزب مشارکت «دو»)، منتشر می‌شود که بنا به گفته دست‌اندرکاران آن٬ رویه جدا دارد و ارگان حزب اتحاد به شمار نمی‌رود.

29 مرداد گذشته، اولین نشست حزب «اتحاد ملت ایران» در رسمی‌ترین نماد تجمعات و همایش‌های دولتی، یعنی سالن اجلاس سران تشکیل شد و معاون رئیس‌جمهور در امور زنان نیز در آن شرکت کرد تا پیش از آن از پیشداوری درباره مشی، ‌تفکر و ترکیب آن خودداری کردیم اما سناریوی اجرایی این نشست نشان داد که حزب اتحاد ملت ایران همان حزب مشارکت است و غیر از ارتقای مهره‌های سوخته از عضویت تشکیلاتی به رتبه پدر معنوی تغییر دیگری نکرده است. روح حاکم بر جلسه پنج‌شنبه آمیزه‌ای از «لجاجت با حاکمیت» و «روشنفکری» در مشی و رفتار بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این مشی عامدانه و آگاهانه به اجرا درآمد. ترکیب حزب شماره 2 مشارکت آمیزه‌ای از اعضای سابق، اصلاح‌طلبان غیرفکری و جوانان نورسیده بود که بدون تردید جوانان پیوسته به این حزب همانند سعید شریعتی و شهاب‌الدین طباطبایی در بستر تاریخی- رفتاری حزب قربانی خواهند شد. در اساسنامه حزب مشارکت که از قضا مدعی انحصاری امام نیز هستند نامی از ولایت فقیه نیامده بود تا پرستیژ روشنفکری خود را به غرب بنمایانند.

دکتر عبدالله گنجی در این مورد می گوید: در زمان اصلاحات دبیر کل وقت حزب مشارکت و یوسفیان نماینده شیراز با صراحت اعلام کردند غیرمجاهدین خلق (منافقین) همه و حتی ساواکی‌ها می‌توانند وارد قدرت شوند و شعار «ایران برای همه ایرانیان» نه برای عرصه حیات اجتماعی و حقوقی که برای ورود به قدرت و حاکمیت بود و همین نقطه محل منازعه امام و اصلاح‌طلبان است. در همایش پنج‌شنبه به صورت نمادین از اپوزیسیون برای حضور دعوت شده بود. ابراهیم یزدی، پیمان و... در صف اول همایش بودند و این خود پیام بزرگی به امام و حاکمیت است که توسعه سیاسی مدنظر یعنی چه؟ و از آن تنازل نکرده‌ایم. 

اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد:

۱- آذر منصوری

۲- علی تاجرنیا

۳ - هادی خانیکی

۴- محمد کیانوش راد

۵- حمیدرضا جلایی‌پور

۶- حسین کاشفی

۷- ولی الله شجاع پوریان

۸ - علی شکوری راد

۹ - فاطمه راکعی

۱۰ - غلامرضا انصاری

۱۱ - جلال جلالی‌زاده

۱۲ - مرتضی مبلغ

۱۳- عماد الدین خاتمی

۱۴ - اشرف بروجردی

۱۵ - حجت‌الاسلام مصطفی درایتی

۱۶ - سید محمود حسینی

۱۷ - شمس وهابی

۱۸- علی صوفی

۱۹ - رضا باوفا

۲۰ - رحیم عبادی

‌۲۱ - حسین نقاشی

‌۲۲- علی محمد حاضری

۲۳- زهره آقاجری

۲۴- سید حسین موسوی‌نژاد

۲۵- نسیم چالاکی

۲۶- محمد فاضلی کیا

۲۷- امیر آریا زند

۲۸- علی محمد مظفری

۲۹- مهدی فراهانی

۳۰- حجت شریفی