به گزارش پارس ، مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به زیاده‌خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: طبق توافق اولیه بنا بوده که تنها در خصوص مسائل هسته‌ای مذاکرات انجام شود و مسائل غیرهسته‌ای جایگاهی برای مطرح‌شدن در مذاکرات ندارند.

وی ادامه داد: طرح مسائل غیرهسته‌ای در مذاکرات بر خلاف توافق اولیه و یک نوع زیاده‌خواهی و ناشی از روحیه استکباری‌ای است که در طرف مقابل وجود دارد.

عضو هیأت‌رئیسه اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام داشتند: مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران به دلیل اشراف اطلاعاتی بر موقعیت و جایگاه دانشمندان هسته‌ای ما و در نهایت ترور آنهاست که ما پیش از این نیز شاهد مواردی از آن بودیم پس چنین موضوعی به هیچ‌وجه قابل طرح در مذاکرات هسته‌ای نیست.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: در ارتباط با بازرسی از مراکز نظامی که دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی‌مان مطرح می‌شود که در واقع اظلاق دسترسی مدیریت شده به آن یک واژه عوام‌فریبانه است و در واقع سرپوش‌گذاشتن بر یک رفتار غیرقانونی است که می‌خواهد انجام شود.

وی افزود: غربی‌ها به دلیل عدم اطلاع از توان نظامی ما همواره در نگرانی به سر می‌برند و همواره در صدد کسب اطلاع از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند که البته اسرار نظامی کشور به هیچ‌وجه قابل معامله و گفت‌وگو نیست.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی جزئی از زیاده‌خواهی‌های طرف مذاکره‌کننده است و ملت ایران،‌ مجلس، دولت و رهبر انقلاب اجازه نخواهند داد از مراکز نظامی ما بازرسی به عمل آید.

افضلی‌فرد در پایان با تأکید بر لغو یکباره تحریم‌ها به هنگام توافق با ۱+۵ گفت: اگر تحریم‌ها به صورت یک مرحله‌ای لغو نشود اصلاً‌ توافقی انجام نشده و شکست‌خورده است که مسئولیت آن در این صورت بر عهده آمریکا و اروپا خواهد بود.