به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما عبدالرضا عزیزی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه حرف ها و طرح های جالبی در حوزه اشتغالزایی مطرح می شود که از نظر تئوری خیلی ارزشمند است اما در عمل هیچ اقدامی دیده نمی شود و نمی توان با این روند به توسعه اشتغال امیدوار بود.

وی افزود: در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده است که دولت از محل ساماندهی پرداخت یارانه نقدی و حذف دهک های ثروتمند از این فرایند بتواند منابع ردیف بودجه ای توسعه اشتغال را تأمین کند اما نه دولت برای حذف 45 هزار تومان یارانه نقدی افرادی که شاید سالانه میلیاردها تومان هم مالیات می دهند اقدام کرده است و نه حرکت جدی در عرصه اشتغال زایی دیده می شود.
آقای عزیزی گفت: امسال 350 میلیارد تومان به عنوان یارانه تسهیلات اشتغالزایی در محیط های روستایی و عشایری منظور شده است که این مورد قابل تحقق است و می توان تا 1500 میلیارد تومان هم از طریق شبکه بانکی در این بخش تسهیلات داد که امیدواریم انجام شود.
وی اظهار داشت: جامعه روستایی و عشایری، امروزه نیازمند این است که اقتصاد تولیدی آن تقویت شود و محصولات خود را با قیمت های خوبی در بازار به فروش برساند اما متأسفانه قیمت دام عشایر کاهش یافته است و این موضوع اقتصاد این جامعه را تحت تأثیر منفی قرار می دهد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جوامع روستایی و عشایری نیاز داریم علاوه بر توسعه اشتغال، به کیفیت اشتغال و همچنین توسعه اقتصادی فعالیت های تولیدی و خدماتی توجه کنیم تا مسائل اجتماعی و اقتصادی این منطقه هم سامان پیدا کند.