به گزارش پارس به نقل از تسنیمدر بیانیه صادره از دیوان پادشاهی اردن آمده است که عبد الله دوم امروز چهارشنبه در دیدار با «شیمون فوگل» رئیس مرکز امور یهودیان در کانادا و هیئت همراه وی بر ضرورت تشریک مساعی به منظور احیای روند سازش و ازسرگیری مذاکرات بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با استناد به راه حل دو دولت به منظور دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین را خواستار شد.

وی بر اهمیت ایفای نقش سازمان های یهودی در جهان برای حمایت از تلاش های صلح در منطقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که شاه اردن با اشاره به تلاش برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، ضرورت تقویت همکاری و گسترش گفت وگوها بین فرهنگ ها و اتباع ادیان مختلف را مورد تاکید قرار داد.

در همین رابطه شاه اردن روز یکشنبه در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان تلاش های مربوط به احیای روند سازش و رفع موانع بر سر راه ازسرگیری مذاکرات سازش را بررسی کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در دیدار با اعضای جنبش زنان حامی صلح از تمایل خود برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

وی در این دیدار مدعی شد: من هیچ پیش شرطی برای ازسرگیری مذاکرات با فلسطینیان ندارم و حاضرم برای اجرای مذاکرات مستقیم بدون پیش شرط به رام الله و یا هر مکان دیگری بروم.

نتانیاهو در عین حال گفت: ما خواهان اجرای مذاکرات با فلسطینیان هستیم و راه حل ممکن عبارت از دو دولت برای دو ملت است؛ دولت خلع سلاح شده فلسطینی که دولت یهودی را به رسمیت بشناسد و دیگری نیز دولت یهودی است.

وی همچنین به حاضرین در این نشست اظهار داشت که اگر قصد دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را دارید از قول من به عباس بگوئید که من برای دیدار با او آماده ام.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر آوریل سال گذشته پس از گذشت 9 ماه مذاکره تحت نظارت آمریکا، متوقف شد و دلیل آن هم مخالفت اسرائیل با آزادسازی مرحله چهارم اسرای قدیمی فلسطین بود و پس از توقف مذاکرات، تشکیلات خودگردان فلسطین به 15 معاهده و توافقنامه بین المللی پیوست.