به گزارش پارس به نقل از فارس، «جرمی کوربین» نامزد رهبری حزب کارگر انگلیس توانسته است در طول ۶ هفته گذشته تاکنون، محبوبیت بسیاری در میان مردم کسب کند تا برای رهبری این حزب سیاسی انگلیس انتخاب شود.

وی که مخالف شدید سیاست ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار است، همواره با سیاست‌های جنگ طلبان انگلیس نیز ابراز مخالفت کرده است.

کوربین شدیدا با مداخله نظامی انگلیس در افغانستان، در لیبی، در سوریه و در عراق مخالفت کرده بود که همین وجه تمایز این نامزد حزب کارگر با دیگر هم حزبی‌هایش است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه «میدل ایست آی» درباره دلایلش برای مخالفت با جنگ گفت: «نتیجه جنگ، پناه‌جویان هستند، نتیجه جنگ کودکان ما هستند که کودکی خود را از دست می‌دهند. نتیجه جنگ، مردمی هستند که قربانی می‌شوند. به نظر من قبل از اینکه جایی را بمباران کنیم باید به دقت فکر کنیم.»

کوربین افزود: «آغاز هیچ جنگی با صلح نبوده است بلکه با مذاکرات سیاسی و در حمایت از آن مذاکرات صورت گرفته است. انتهای هر جنگی هم به یک توافق سیاسی ختم می‌شود.»

وی در ادامه به مداخله انگلیس و دیگر کشورها در لیبی اشاره کرد و گفت: «بمباران لیبی بعد از دستور گروه خاصی آغاز شد که مخالف قذافی بود. اما من فکر نمی‌کنم این افراد به نتیجه این اتفاق در لیبی فکر کرده بودند. همان طور که این افراد درباره نتیجه جنگ عراق هم هرگز فکر نکردند و نتیجه آن شد که آنچه امروز در لیبی می‌بینیم، جنگ داخلی است. از سوی دیگر افراد مسلح از کشورهای مختلف به سوی لیبی سرازیر شدند.»

وی در ادامه گفت‌وگو گفت خواستار حفظ حقوق بشر در سراسر جهان با پرداختن به موضوعاتی چون مبارزه با گرسنگی، موضوع برابری جهانی و محیط زیست است.

این نامزد ضد جنگ رهبری حزب کارگر ادامه داد «به نظر من این اساس آن چیزی است که باید به آن پرداخت، به جای اینکه همواره به کاخ سفید گوش دهیم.»

در ادامه میدل ایست آی از وی پرسید اولین کشوری که در خاورمیانه به آن خواهد رفت کدام کشور است وی پاسخ داد تونس را ترجیح می‌دهد چون سال گذشته دو بار به این کشور سفر کرده است.

در موضوع مبارزه با تروریسم کوربین گفت دنباله‌روی از سیاست آمریکا را پیشنهاد نمی‌کند. کوربین گفت برای مبارزه با تروریسم «باید به جای این که قدرت نظامی باشیم، قدرتی برای حقوق بشر باشیم.»

همچنین در موضوع مبارزه با تروریست‌های داعش کوربین تصریح کرد: «باید داعش را از لحاظ مالی به انزوا کشید و از کشورهای منطقه برای مبارزه با داعش کمک گرفت.»

رهبران پیشین حزب کارگر از جمله «گوردون بروآن» و «تونی بلر» که دنباله‌روی سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا بودند، مخالف شدید رهبری کوربین برای حزب کارگر هستند.