به گزارش پارس به نقل از فارس، در دهمین سالگرد حادثه بمب‌گذاری 7 جولای لندن، درحالی که مقامات انگلیس رد کنار مردم مراسم یادبود کشته شدگان این حادثه را برگزار می‌کنند، «جان وایت» تحلیل‌گر مسایل سیاسی انگلیس در یادداشتی وقوع چنین حملاتی را در نتیجه سیاست خارجی لندن دانست.

وی به 30 قربانی گردشگر انگلیسی در حادثه تروریستی اخیر تونس اشاره کرد و نوشت، ده سال بعداز واقعه حملات تروریستی به سیستم حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی لندن در تاریخ 7 جولای 2005، اکنون و این تعداد قربانیان اخیر نشان از تلاش‌های انگلیس در مبارزه با تروریسم است که چنین نتیجه می‌دهد.

وایت افزود، بعد از حضور انگلیس در جنگ کشنده و غیرقانونی در عراق، افراد زیادی ارتباط سیاست خارجی انگلیس و رشد تروریسم و افراطی گری را در داخل این کشور رد کردند. اما واقعیت قابل چشم پوشی نیست و سیاست خارجی انگلیس در تلاش برای مبارزه با تروریسم نه تنها شکست خورده است بلکه در فرآیند خود نیز شکست وحشتناکی متحمل شده که خطراتی برای شهروندان انگلیسی در داخل این کشور به بار آورده است.

وی در ادامه اقدامات کنونی انگلیس و مشارکت در حملات هوایی برای مبارزه با داعش در سوریه را نیز عاملی دانست که مشکل را بدتر می‌کند. همانطور که مداخلات ناتو در لیبی برای براندازی قذافی به رشد تروریسم و گروه‌های تروریستی در این کشور انجامید و سرانجام همان تروریست‌ها آموزش لازم را به کسانی دادند که دو هفته پیش در تونس گردشگران را به قتل رساندند. مداخلات ناتو برای مردم آفریقا دموکراسی به ارمغان نیاورد و تنها رشد خشونت را در کشورهای شمال آفریقا منجر شد.

این تحلیل‌گر انلگیسی ادامه داد، بنابراین سیاست‌های انگلیس در ناتو و شمال افریقا منجر به قتل انگلیسی‌های حاضر در سواحل تونس شد. از سوی دیگر اکنون هم مشارکت انگلیس در حملات هوایی در سوریه سرانجام ناخوشایندی خواهد داشت. اول اینکه سوریه کشوری مستقل است و اقدام به حملات هوایی در این کشور بدون اجازه دولت سوریه نقض قوانین بین‌المللی و نقض تمامیت ارضی این کشور است.

وی در ادامه نوشت، مشارکت نیروی هوایی انگلیس منجر به شکست داعش نخواهد شد . آنچه داعش را شکست می‌دهد همکاری‌ها نیروهای هوایی و زمینی است. پس آنچه انگلیس و غرب بدان نیاز دارد تغییر راهبرد خود و همکاری با تمام نیروهای زمینی شامل ارتش سوریه و نیروهای حزب الله است که در سوریه حاضرند.

در ادامه یادداشت آمده است، در حال حاضر تهدید داعش متوجه منطقه است اما در آینده متوجه کل جهان خواهد بود. متاسفانه در طول سال‌های گذشته غرب تمام تلاش خود را برای تحقیر حکومت بشار اسد به کار گرفته است. سوریه و روسیه دیگر کشورهای عاقل جهان خواستار تشکیل ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بودند. تا کنون گوش‌های کر به این درخواست گوش ندادند و در نقطه مقابل دولت بریتانیا به راهبردی ادامه داده است که مسئول عمیق کردن بحران بوده است.

در تاریخ هفتم جولای سال 2005،  چهار تروریست با بمب‌گذاری در سیستم حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی لندن منجر به کشته شدن 52 نفر و زحمی شدن 700 نفر از مسافران شدند. در دهمین سالگرد این حادثه، امروز صبح مردم لندن در مراسمی به احترام قربانیان این حادثه دقایقی سکوت کردند.