به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اعضای مجلس عوام انگلیس، دراین باره که آیا دولت انگلیس باید کشور فلسطین را در کنار رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، رای‌گیری نمادین برگزار کردند.

۲۷۴ تن از نمایندگانی که دراین رای گیری شرکت کردند، به این طرح، رای مثبت و ۱۲ نفر رای مخالف دادند.

نمایندگان مجلس عوام در جریان این مباحثات که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به صورت نمادین اقدامی مهم و در راستای صلح قلمداد می شود.

بسیاری از نمایندگان احزاب کارگر، محافظه کار و لیبرال دمکرات در جریان سخنانشان در این نشست، از به رسمیت شناختن دولت فلسطین حمایت کردند.

سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفته بود حتی اگر نمایندگان مجلس عوام این کشور به لایحه ای که دولت را ملزم می کند، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد رای مثبت دهند، سیاست خارجی لندن درقبال فلسطین تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت: من در مورد موضع دولت کاملا صریح بوده ام و این تغییر نخواهد کرد و رای کامرون و وزیران دولت انگلیس در این مورد ممتنع خواهد بود.

به گفته تحلیل گران، نتیجه این رای گیری الزام آور نبوده و دولت این کشور مجبور به تغییر موضع دیپلماتیک خود نخواهد کرد.

این تحلیل گران بر این باورند که هدف از این رای گیری نمادین نمایندگان مجلس عوام به رغم اینکه احتمالا تغییری در مواضع رسمی انگلیس ایجاد نخواهد کرد، مطرح کردن ضرورت به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بالاترین سطح است.