به گزارش پارس به نقل از فارس، یکشنبه‌شب (دیشب) گروهی از عناصر مسلح کُرد (از جمله نیروهای پ.ک.ک) حملاتی غافلگیرانه علیه یک مرکز فرماندهی ارتش ترکیه در منطقه «قورتالان» انجام دادند.

این حمله که با سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک مانند آر.پی.جی و ... انجام شد، پس از مقابله ارتش ترکیه با آن، تا نیمه شب ادامه یافت.

همزمان با درگیری‌ها، تعداد زیادی آمبولانس به منطقه محل درگیری اعزام شد، تا کشته و زخمی‌های ارتش را به بیمارستان منتقل کند.

با شروع درگیری‌ صدها تن از نیروهای ارتش ترکیه برای جلوگیری از درگیری‌ها و کاستن آن به منطقه اعزام شدند.

به گزارش فارس، عناصر کُرد در منطقه «جیجکلی» واقع در «دیرسم» به یک پاسگاه ارتش ترکیه نیز یورش بردند. این عناصر حمله خود را مانند حمله منطقه قورتالان، با اسلحه سبک و آر.پی.جی آغاز کردند و درگیری‌ چند ساعت بطول انجامید.

دولت ترکیه برای جلوگیری از نفوذ کُردها ده‌ها تن از نیروهای ویژه ارتش را فراخواند و به منطقه درگیری اعزام کرد و عناصر کُرد بعد از چندین ساعت درگیری با نیروهای ارتش ترکیه از منطقه خارج شدند.

همچنین نیمه شب گذشته گروهی از نیروهای کُرد با کار گذاشتن یک بمب و همچنین اعزام یک انتحاری به مرکز امنیت در منطقه «فاتح» در منطقه «سلطان بیلی» (Sultanbeyli) زیر نظر «استانبول» توانستند مرکز امنیت را منفجر کنند و 7 تن از نیروهای امنیت را بشدت زخمی کنند.

به گزارش فارس، دولت ترکیه به دلیل جلوگیری از تشنج در افکار عمومی، اجازه انتشار و آمار دقیقی از کشته و زخمی‌ها در درگیری با نیروهای کرد در چند روز گذشته را به رسانه‌ها نمی‌دهد.

با شروع پیشروی نیروهای کُرد و پاکسازی مناطق شمالی کشور سوریه با کشور ترکیه از وجود عناصر تروریستی داعش، دولت ترکیه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد و به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش حملات سنگینی را در دو هفته گذشته علیه مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه و شمال عراق انجام داده است و در این حملات تعداد زیادی از مردم کُرد ساکن مناطق هدف را در حملات جنگنده‌ها کشته است.

نیروهای کرد نیز در تلافی حملات دولت ترکیه به مناطق کردنشین حملاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش ترکیه در چند استان ترکیه انجام داده‌اند و موفق شده‌اند تعداد زیادی از نیروهای ارتش ترکیه را کشته و زخمی کنند.