به گزارش پارس به نقل از فارس منابع آگاه سوری در مناطق مرزی شمالی سوریه تاکید کردند که بسیاری از بیمارستان‌های جنوب ترکیه که در نزدیکی مرزهای سوریه واقع شده‌اند، از پذیرش بیماران عادی امتناع می‌کنند.

این منابع محلی دلیل این امر را بستری شدن عناصر مجروح گروه‌های مسلح تروریستی و تکمیل ظرفیت این بیمارستان‌ها دانستند و خاطر نشان کردند که این عناصر مسلح در جریان نبردهای اخیر جاری در مناطق مختلف استان ادلب و ریف آن زخمی شده‌اند.

منابع مذکور با بیان اینکه بیمارستان‌های جنوب ترکیه مملو از مجروحان گروه‌های تروریستی شده، تاکید کردند که پذیرش این تعداد تروریست مجروح از سوی بیمارستان‌های ترکیه و با وجود بیمارستان‌های میدانی احداث شده از سوی دولت ترکیه در مناطق مرزی برای آنها، طی 4 سال بحران سوریه بی‌سابقه بوده است.

روز گذشته (چهارشنبه) اگرچه ارتش سوریه از پایگاه نظامی «مسطومه» در ریف ادلب عقب نشینی کرد تا این پایگاه شاهد تصرفش بدست گروه‌های تروریستی تکفیری باشد، اما نیروی هوایی ارتش سوریه تا ساعت‌ها گروه‌های تکفیری را در این پایگاه گلوله باران کرد.

علاوه بر این نیروی هوایی ارتش سوریه روزانه حملات مستمری علیه مواضع و مقرهای گروه‌های تروریستی تکفیری در مناطق مختلف ریف ادلب انجام می‌دهد که تاکنون کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست مسلح را درپی داشته است.

شاهدان عینی در مناطق مرزی سوریه تاکید می‌کنند، از آنجا که آمبولانس‌های در نظر گرفته شده برای انتقال مجروحان گروه‌های مسلح کافی به نظر نمی‌رسید، این گروه‌ها مجبور شدند، برای انتقال زخمی‌های خود از خودروهای نظامی استفاده کنند.