به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد فرج دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان ‌ با حسن دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و مرتضی عبادی، سر کنسول ایران در اربیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

آن طور که خبرگزاری کردپرس گزارش کرده است دفتر محمد فرج با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص این دیدار اعلام کرد که‌ آخرین تحولات و اوضاع اقلیم کردستان محور گفت‌وگوهای این دیدار بوده‌ و دبیرکل یکگرتو ضمن تاکید بر مواضع خود در قبال مسئله‌ ریاست اقلیم کردستان و تاکید بر حل آن از طریق توافق میان احزاب و حفظ اتحاد میان احزاب اقلیم کردستان، تاکید کرده‌ است که‌ یکگرتو خواهان برقراری سیستم پارلمانی در اقلیم بوده‌ و اقدامات خود بدین منظور را آغاز کرده‌ است.

همچنین هیات ایرانی نیز با اشاره‌ به‌ اهمیت ثبات و امنیت اقلیم کردستان برای ایران، بر حمایت این کشور از توافق و همبستگی میان جریان های سیاسی اقلیم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در دیدار معاون دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و سفیر ایران در عراق، آخرین تحولات جنگ با داعش و نیز اوضاع منطقه و اقلیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برهم صالح معاون اول جلال طالبانی دبیر کل یکیتی وسفیر ایران در عراق ضمن بررسی و ارزیابی آخرین تحولات منطقه به ویژه در خصوص جنگ با داعش با اشاره به نقش نیروی پیشمرگ بر ضرورت وجود هماهنگی میان تمامی طرف هایی که در جبهه جنگ با داعش حضور دارند، تاکید کردند.

در مورد رابطه با روابط اربیل و بغداد نیز برهم صالح و دانایی‌فر بر سر حل این اختلافات از راه های مسالمت آمیز و گفت‌وگو متفق النظر بودند.

در پایان این دیدار، طرفین ضمن اشاره به ضرورت حفظ ثبات و امنیت منطقه خواستار توسعه همه جانبه روابط میان اقلیم کردستان و ایران شدند.

هیات ایرانی در اقلیم کردستان با دیگر مقامات و احزاب اقلیم از جمله وزیر پیشمرگ دیدار کرد.