به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، رهبر یکی از قبایل عدن که در منطقه خور مکسر واقع در جنوب این شهر سکونت دارد به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری الوقت گفت: خورمکسر که طی سه ماه گذشته اصلی‌ترین نقطه برخورد عوامل رژیم سعودی و ارتش یمن بود بعد از نبردهای سنگین چند روز گذشته و تبدیل شدن خورمکسر به تلی از خانه‌های ویران شده، اداره این منطقه به نیروهای القاعده واگذار شده است.

محمد یحیی المؤیدی افزود: واگذاری خورمکسر و منطقه فرودگاه به واحدهای غیریمنی القاعده اعتراض منصور هادی و نیروهای وابسته به آن را برانگیخته است آنان معتقدند عربستان با هدف سیطره مستقیم، مانع تسلط آنان بر این مناطق می‌شوند این در حالی است که فرماندهی نظامی مشترک امارات و عربستان معتقدند واگذاری خورمکسر و فرودگاه به عوامل هادی سبب سیطره دوباره انصارالله بر این مناطق می‌شود.

وی گفت: فرماندهی نظامی عربستان راه را برای سیطره القاعده بر ویرانه‌های خورمکسر باز می‌کرده است. یک گزارش بیانگر آن است که عربستان و امارات طی دو هفته اخیر بیش از 6هزار نیروی القاعده که عمدتاً از ملیت‌های مصری، لیبیایی، افغانستانی، پاکستانی و سنگالی بوده‌اند از طریق دریا و ناوهای عربی غربی در سواحل جنوبی شهر عدن مستقر کرده‌اند.

در این عملیات سنگین به طور گسترده از آن دسته از نیروهای القاعده که در جنگ‌های لیبی و سوریه و درگیری‌های عراق و مصر شرکت کرده و با عنوان «قوات خلیفی» شناخته می‌شوند، استفاده شده است.