به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روابط سعودی اسرائیلی به مرحله پیشرفته ای رسیده است و رایزنی و هماهنگی مستمری میان دو طرف برقرار است.

روزنامه المنار فلسطین با افشای این مطلب به نقل از منابع آگاه خود نوشت مسئولان اسرائیلی گفته اند روابط میان ریاض و تل آویو، روابط گرم و دوستانه و ائتلافی(همپیمانی) است و دیدارها میان مقامات بلندپایه عربستان و اسرائیل، در سطح سیاسی و امنیتی همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است که این دیدارها در تل آویو و ریاض و در حاشیه کنفرانس ها و نشست های بین المللی برگزار می شود.

مسئولان صهیونیست، نشست  اخیر دور گولد مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل با مدیر مرکز مطالعاتی سعودی در واشنگتن را دیداری که تازگی داشته باشد، توصیف نمی کنند و می گویند این دیدار چیز جدیدی به روند روابط سعودی اسرائیلی اضافه نمی کند، زیرا دیدارها و نشست ها میان مقامات اسرائیل و عربستان از سال ها پیش ادامه داشته و فقط بنا به درخواست طرف سعودی پنهان نگه داشته شده تا زمانی که شرایط برای افشای آن فراهم شود و دو طرف نیز به تبادل هیات های دیپلماتیک دست بزنند.

مسئولان سعودی هم گفته اند نشست اخیر گولد(مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی) با مشاور سعودی، در ادامه نشست ها و دیدارهایی برگزار شد که ترکی بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی با مسئولان اسرائیلی برگزار می شود و آنها را نیز علنا اعلام می کند.

منابع المنار فاش کردند شماری از شاهزادگان سعودی، برای گسترش رابط با اسرائیل و علنی کردن آن فشار وارد می کنند تحت این ادعا که منافع سیاسی دو طرف مشترک است و آنها هر دو با یک دشمن روبرو هستند و از نظر این شاهزادگان، اسرائیل  دشمن سعودی نیست .

این منابع به امتیازهایی که ریاض به نظامیان اسرائیلی و جنگنده های اسرائیل برای استفاده از حریم هوایی عربستان داده است و همچنین حضور مشاوران امنیتی اسرائیلی در نهادهای حکومتی آل سعود اشاره کرده اند.

این منابع گفتند تمام جنگ هایی که عربستان به نیابت از آمریکا به راه می اندازد، در خصوص آن با اسرائیل رایزنی می شود به ویژه جنگ هایی که عربستان در سوریه، یمن و عراق(ازطریق تروریست های مزدور خود) به راه انداخته است.

به گزارش تسنیم، منابع المنار اضافه کردند که رهبران سعودی به اسرائیل وعده داده اند که در حل مساله فلسطین، تحقق منافع امنیتی اسرائیل را در نظر می گیرند و در این زمینه میان ریاض و تل آویو هماهنگی ادامه دارد و طی روزهای اخیر رایزنی هایی میان دو طرف برای اصلاح طرح سازش عربی انجام شده است به گونه ای که حاکمان سعودی معتقد هستند هرگونه تشدید تنش می تواند سبب برنامه ها و طرح های اسرائیلی را با مانع روبرو کرده و در معرض خطر قرار دهد.