به گزارش پارس ،  ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در مه ۲۰۱۵ به قانونگذاران این کشور اعلام کرده بود که هیون یونگ چول، وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی به دلیل "خیانت، عدم وفاداری به کیم جونگ اون، رهبر این کشور، خوابیدن در جلسات و انتقاد از سیاست‌های وی" با شلیک یک سلاح ضد هوایی کشته شد.

رسانه‌ کره شمالی از آن زمان هیچ اشاره‌ای به این وزیر یا ناپدید شدن وی نکرد. اما در چند روز گذشته آژانس خبری کی سی ان ای کره شمالی از ژنرال پاک یونگ سیک به عنوان وزیر جدید نیروهای مسلح خلق این کشور نام برده است. سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول امروز اعلام کرد که این مساله تایید کننده اعدام هیون یونگ چول و انتخاب جانشین برای این مرد محسوب می‌شود.

کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن در پی مرگ پدرش در ۲۰۱۱، یکسری اعدام‌ها و تغییرات کابینه را انجام داده که به گفته تحلیل‌گران خارجی تلاشی برای تقویت و تعمیق قدرت محسوب می‌شود. برخی از کارشناسان می‌گویند این تغییر و تحولات خونین در دولت پیونگ یانگ نشان می‌دهد که کیم جونگ اون همچنان برای شناساندن خود و استحکام قدرتش با چالش مواجه است.

مقام‌های سئول می‌گویند از زمان روی کار آمدن کیم جونگ اون ۷۰ مقام کره شمالی اعدام شده‌اند که مهمترین آن پیش از اعدام وزیر نیروهای مسلح خلق، اعدام شوهر عمه و فرد شماره دو در دولت پیونگ یانگ به سال ۲۰۱۴ به اتهام خیانت بوده است.

وزیر دفاع جدید کره شمالی به عنوان مقام ارشد اداره کل سیاسی ارتش خلق کره، یکی از نزدیک‌ترین افراد به رهبر جوان کره شمالی است و در میان مقام‌هایی است که در کنار وی در فعالیت‌های مختلف در رسانه‌ها دیده می‌شود.