به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصار الله اعلام کرد که جنگنده های سعودی یک کامیون حامل مواد غذایی در مسیر شهر العریش را هدف قرار دادند.

این اقدام رژیم سعودی تنها پس از چند ساعت از آغاز آتش بس یک هفته ای در یمن صورت می گیرد .

این آتش بس چند ساعتی است که وارد مرحله اجرایی شده است.

سایت "الیمن الیوم" نیز گزارش داد که به رغم اجرای آتش بس، جنگنده های سعودی محله "عصیفرة" در مرکز شهر تعز را با موشک هدف قرار دادند که انفجار شدیدی را به همراه داشته است.

عبد الملک الحوثی رهبر انصارالله در سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به آتش بس یک هفته‌ای در یمن گفت: ما امید زیادی به این آتش بس نداریم. این دومین آتش بس است. اولین آتش بس عملی نشد و دومی را هم بعید می‌دانیم که عملی شود؛ چرا که مزدوران آنها در جهت خرابکاری پیش قدم خواهند شد.

وی افزود: امروز ما در آستانه آتش بس جدیدی قرار داریم. آتش بسی که سازمان ملل متحد متولی آن است. این سازمان ملل را همه می‌شناسند که با حمایت های مالی عربستان سعودی و آمریکا اداره می‌شود.

«استیوان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد آتش‌بس انسانی در یمن از شنبه آغاز خواهد شد و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و قابل تمدید خواهد بود.

دوجاریک در بیانیه‌ای که از سوی «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل صادر شده است افزود که کمک رسانی به تمامی گروه‌های آسیب دیده یمنی امری ضروری و فوری است و از طریق آتش‌بس انسانی غیر مشروط و بدون هیچ مانعی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد دبیر کل سازمان ملل از طریق فرستاده ویژه خود تضمین‌هایی را از انصارالله، کنگره ملی و دیگر طرف‌ها مبنی بر احترام به آتش‌بس را دریافت کرده است.

در بیانیه سازمان ملل « بر ضروت اجازه به تمامی آژانس‌ها و هیئت‌های امدادرسانی برای کمک رسانی آزادانه و بدون هیچ مانعی به مردم یمن از طریق بندرگاه‌ها و فرودگاه‌ها تاکید شده است.»