به گزارش پارس به نقل از «رای الیوم»، با نزدیک شدن به موعد مذاکرات صلح یمن که قرار است 14 ماه مه در ژنو برگزار شود، نیروهای الحوثی دامنه حملات خود به خاک عربستان را در واکنش به تشدید حملات هوایی ائتلاف به یمن، گسترش داده‌اند.
ناظران این تحول را بسیار خطرناک ارزیابی می‌کنند که قلب عربستان سعودی را تهدید می‌کند. از سوی دیگر، افزایش حملات مرزی از وقوع جنگ زمینی در روندی معکوس خبر می‌دهد.
منابع نزدیک به عربستان ابراز نگرانی از کاربرد موشک‌های اسکاد توسط نیروهای انصارالله و ارتش یمن تصریح کردند دسترسی این نیروها به محموله‌هایی از این نوع موشک‌ها می‌تواند درگیری‌ها را وارد مرحله‌ای دیگر کند.
ناظران همچنین خاطرنشان کردند که استفاده از موشک‌های اسکاد یادآور موشک‌های «حزب‌الله» و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «جهاد اسلامی» است که تا عمق «اسرائیل» رسید.عربستان نیز میزان خطر این موشک‌ها را که برای بمباران شهرهایی مثل «خمیس مشیط» و «ابها» استفاده شد و ممکن است تا عمق این کشور نیز نفوذ کند، می‌فهمد. این در حالی است که نیروهای یمنی پیش از این از موشک‌های کاتیوشا با برد متوسط، علیه خاک عربستان استفاده می‌کردند.
ارتش یمن و نیروهای مردمی بامداد شنبه یک موشک اسکاد را به منطقه‌ای در جنوب عربستان شلیک کردند. این منطقه، عصر دیروز از چندین محور هدف حملات این نیروها قرار گرفته بود.
منابع عربستانی ابتدا ادعا کردند که موشک اسکاد نیروهای یمنی را رهگیری کرده‌اند. سپس یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان با اعتراف به شکست در برابر حمله نیروهای یمنی، تأکید کرد برای انتقام از حمله نیروهای یمنی‌، حملات هوایی به شهرهای یمن از جمله صنعا و صعده را افزایش دادیم.
رسانه‌های سعودی حمله موشکی امروز نیروهای یمنی را از نظر گستردگی نخستین حمله از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف عربی علیه مواضع الحوثی‌ها در یمن، ارزیابی کرده‌اند.