به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما به رغم سپری شدن یک ماه از برگزاری انتخابات سراسری مجلس ترکیه و دو هفته از مراسم سوگند نمایندگان مجلس این کشور ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به بهانه اینکه هنوز اعضای هیئت رئیسه مجلس انتخاب نشده اند ، هیچیک از سران احزاب سیاسی را مامور تشکیل کابینه جدید نکرده است. 

گفته می شود ، اردوغان پس از مشخص شدن کاندیداهای احزاب سیاسی برای حضور در هئیت رئیسه مجلس ترکیه ،‌ پنجشنبه هفته جاری ماموریت تشکیل هیئت دولت جدید را ( به داوداوغلو) واگذار خواهد کرد. 

گفته می شود ، وی در مهلت 45 روزه نیز مانع تشکیل دولت جدید خواهد شد و تلاش خواهد کرد ، طرح برگزاری دوباره انتخابات را اجرا کند. 

اردوغان در پی آنست که چنانچه در مهلت 45 روزه دولت ائتلافی تشکیل نشود ، خواستار تشکیل دولت موقت برگزاری انتخابات و یا دولت اقلیت شود. رئیس جمهور ترکیه انتظار دارد مجلس ترکیه نیز پس از بی نتیجه ماندن همه گزینه ها درباره برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم بگیرد. وی همچنین خواستار آنست که دولت کنونی حزب عدالت و توسعه تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام همچنان اداره امور ترکیه را در دست داشته باشد.