به گزارش پارس به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، شیون پرز در نشست سالیانه هرتزلیا ، در واکنش به نتایج انتخابات در ترکیه ، مدعی شد از آنچه در ترکیه اتفاق افتاد خوشحالم. (رجب طیب) اردوغان (رئیس جمهور) می خواست ترکیه را به ایرانی دیگر تبدیل کند. در خاورمیانه جایی برای دو ایران نیست. با وجود رهبری قدرتمند در ایران ، اردوغان هم در حال تبدیل شدن به رهبری قوی در ترکیه بود که هم به ضرر منافع ترکیه و هم به ضرر منافع خاورمیانه بود. 
حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان ، پس از سیزده سال حاکمیت مطلق در ترکیه ، روز یک شنبه در انتخابات پارلمانی این کشور ، اکثریت را از دست داد. این حزب باید برای تشکیل دولت جدید با دیگر احزاب ائتلاف کند. ولی با وجود مخالفت هایی که به سیاست های منطقه ای رهبری حزب وجود دارد ، تشکیل دولت ائتلافی نیز کار ساده ای نخواهد بود. 
رئیس پیشین رژیم صهیونسیتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره شکل گیری روز افزون سازمان های مردم نهاد برای تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا ، بویژه در اروپا و اینکه آیا شکل گیری این نهادها در نتیجه یهودی ستیزی است یا اختلاف نظر و یا سیاسی ، مدعی شد : شکل گیری این نهادها ، همزمان دو هدف را دنبال می کند و در پی ایجاد تنفر و انزجار است . هدف نخست این نهاد ها مشروعیت بخشیدن به کشور فلسطین است . آنها همچنین تلاش می کنند از کشور اسرائیل سلب مشروعیت کنند. این نهادها کوچک و در عین حال دارای اهمیت زیادی هستند و علاوه بر یهودی ستیزی و صهیونیست ستیزی ، این نهاد ها تلاش می کنند جهل و نادانی را نسبت به موضوع اسرائیل گسترش دهند. این نهاد ها پیام را درک نکرده و با آن آشنا نیستند. آنهایی که تحریم را تبلیغ می کنند بدنبال پایان گفتگوها هستند. آنها می خواهند هیچ گفتگویی برای حل وفصل مناقشه بین اسرائیل با فلسطینی ها برگزار نشود. اما از راه تحریم هیچ چیز به جز انزجار و تنفر روزافزون حاصل نمی شود. 
شیمون پرز درباره چشم انداز آتی گفتگوها با طرف های فلسطینی نیز گفت: خلائی که در گفتگوها ایجاد شده همیشگی نیست، همیشه می توان گفتگوها را از سر گرفت. من دو هفته پیش با ابومازن (محمود عباس ، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین) در اردن ملاقات داشتم. وی به من گفت نمی داند چه کار کند و با چه کسی وارد گفتگو شود. به نظر من او در پی مذاکره است. اگر نخست وزیر اسرائیل تصمیم به گفتگو بگیرد چرا مذاکره نکنیم؟
رئیس پیشین رژیم صهیونسیتی سپس بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم را خطاب قرار داد و گفت: نخست وزیر و دولت وی باید درباره راه حل دو کشور به روشنی موضع گیری کنند. آیا با سیاست دو کشور موافقند یا مخالف. اگر او با این سیاست مخالف باشد جایی برای گفتگو وجود نخواهد داشت. و این قطعا به ضرر اسرائیل خواهد بود چرا که آنگاه یک کشور تشکیل می شود و از آنجا که عرب ها در اکثریت هستند آن کشور عربی خواهد بود.
شیمون پرز بار دیگر به موضوع تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی در اروپا و امریکا اشاره کرد و مدعی شد: تحریم را سازمان ها وضع می کنند و نه دو لت ها . دولت ها معمولا با تحریم مخالفند. اگر مردم بخواهند درباره تحریم تصمیم بگیرند دیگر نیازی به سازمان ملل نخواهد بود. تحریم گزینه خوبی نیست. بحران نوعی جنگ است ، جنگی یک جانبه. اما صلح دو جانبه است. و من از این موضوع نگران هستم.
نهمین رئیس رژیم صهیونسیتی بار دیگر به موضوع گفتگوها بازگشت و به سران رژیم هشدار داد هر چه سریعتر گفتگو با فلسطینی ها را از سر بگیرند. 
وی گفت : گفتگوها باید بدون پیش شرط از سر گرفته شوند. هیچ یک از طرف ها نباید پیش شرط بگذارند. همانگونه که نخست وزیر خاطر نشان کرده است گفتگوها باید با تعیین مرز سه شهرک (صهیونیست نشین) آغاز شود. وی می تواند آن را مطرح کند اما این یک پیش شرط نباشد. فلسطینی ها هم این خواسته را مطرح می کنند که توسعه شهرک ها باید متوقف شود. آنها نیز می توانند این خواسته را مطرح کنند اما نه در قالب پیش شرط. همه چیز باید بدون هیچ گونه پیش شرطی باشد.
شیمون پرز با اشاره با این که با رهبران عرب زیادی گفتگو کرده است، ابومازن (محمود عباس) را بهترین و مناسب ترین گزینه برای مذاکره خواند و گفت وی ده سال است که دارد با تروریسم مبارزه و با اسرائیل همکاری می کند.
شیمون پرز درباره ملاقات اخیر مدیر کل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی با مشاور پیشین رژیم عربستان در گردهمایی شورای روابط خارجی در واشنگتن و طرح ریاض برای حل و فصل مسئله فلسطین نیز گفت: هیچ کس با همه بخش های طرح عربستان مخالف نیست. من هم فکر می کنم باید به موضوع فلسطین با رویکرد منطقه ای پرداخته شود.