به گزارش پارس به نقل از روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، پس از آنکه حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نتوانست در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اکثریت قاطع آراء را به دست آورد ، شیمون پرز رئیس سابق اسرائیل روز دوشنبه در این خصوص ابراز خوش بینی کرد.

پرز در سخنرانی خود در پانزدهمین کنفرانس سالانه مرکز بین رشته ای هرتزلیا گفت :« من در مورد آنچه در ترکیه اتفاق افتاده است خوشحال هستم . اردوغان می خواست ترکیه را به ایرانی دیگر تبدیل کند در حالی که هیچ جایی برای دو ایران در خاورمیانه وجود ندارد.»

پرز نتایج انتخابات ترکیه را روندی مثبت برای اسرائیل و خاورمیانه دانست.

حزب اردوغان در این انتخابات 40 درصد آرا را بدست آورد و مجبور خواهد شد با احزاب مخالف تشکیل ائتلاف دهد.

پرز همچنین در مورد توافق هسته ای در حال شکل گیری با ایران ابراز خوشبینی کرد و گفت موضوع مهم در این توافق فقط این نیست که ایران مجاز به حفظ چه تعداد سانتریفیوژ است بلکه مسائل مهم اینها هستند که چه تعداد از کشورها در این توافق و بخشی از تلاشها برای اطمینان از اینکه ایران به تعهدات خود پایبند خواهد بود شرکت دارند.

پرز از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به سبب تشکیل چنین ائتلاف گسترده ای که شامل روسیه و چین است ستایش کرد اما گفت که تنها زمانی می توان در مورد این توافق به طور کامل قضاوت کرد که همه جزئیات آن اعلام شود.