پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حامد رحيم پور- در اولين ماه رمضاني که دولت يازدهم به طور رسمي سکان کار اجرايي کشور را به دست گرفته بود، دو مراسم جداگانه با حضور فعالان سياسي اصلاح طلب و اصولگرا، به دعوت رئيس جمهور برگزار شد. 

اين امر در همان مقطع از جانب فعالان سياسي تحسين شد که در روزهاي ماه مبارک که قرار بر ايجاد فضاي همدلي است، بالاترين مقام اجرايي کشور با اهالي سياست بنشيند و نظرات آنان را براي اداره بهتر کشور بشنود. بازار افطاري هاي رئيس جمهور امسال نيز رونق دارد و فرصتي به وجود آورده تا سلايق گوناگون سياسي در کنار هم قرار گرفته و در حضور يکديگر ايده هايي را مطرح کنند.

اماايجاد تنش در مراسم افطاري رئيس جمهور با دو گروه مختلف از اقشار جامعه به فاصله يک شب حاشيه هايي را به وجود آورد. چه اينکه حمايت دو تن از سخنرانان مدعو مراسم در حمايت از سران فتنه و درخواست هاي آنان براي رفع حصر که با اعتراض هاي ديگر حاضران در نشست مواجه شد شائبه برنامه ريزي قبلي براي اجراي سناريوي قبح شکني از فتنه گران در مقابل نفر اول اجرايي کشور را تقويت کرد. 

از سوي ديگر جاي بررسي اين نکته هست که در نشستي که قرار است سخنرانان دعوت شده دغدغه هاي قشر خود را با رئيس جمهور در ميان بگذارند چگونه فردي لغو کنسرت ها و رفع حصر را به عنوان اولويت شخصي خود در قالب اولويت روحانيون مطرح مي کند؟ 

نگاهي به حضور تعدادي از متهمين بازداشتي فتنه ۸۸ و سخنراني نمايندگان آن ها همچون آقايان اديب و کرباسچي در حضور رئيس جمهور مي تواند يک سناريو براي قبح شکني از فتنه ۸۸ باشد. 

بايد اين سوال از امثال اديب و کرباسچي پرسيده شود که آيا فکر مي کنند دغدغه اين روزهاي جامعه لغو کنسرت و يا آزادي افرادي است که کشور را به مسلخ درگيري و بي ثباتي کشاندند يا اين افراد به عمد قصد دارند با طرح چنين مسائلي فضاي جامعه را از توجه به مسائل مهم تر منحرف کنند؟ درحالي که اکنون مشکل اصلي کشور مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم است.