به گزارش پارس به نقل از سراج۲۴؛ بررسی رسانه های جریان اصلاح طلب موید آن است که این جریان با ورود دولت به نیمه دوم فعالیت خود محورها و نکات ذیل را طرح و بیان کرده است.محورهایی همچون:

- ائتلاف سیاسی اصلاح طلبان در حمایت از حسن روحانی با گذشت دو سال همچنان پایدار مانده است.با این حال، درباره«شکل و شمایل و الگوهای حمایتی اصلاح طلبان از دولت» از یک سو و «رویکرد و تعامل دولت با اصلاح طلبان» از سوی دیگر، هنوز نقشه راه و برنامه های راهبردی مشترکی به چشم نمی خورد.

- ملموس نبودن تغییرات به ویژه در شهرستان ها و مناطق دور از مرکز و مهمتر از آن، شکل گرفتن سلسله رخدادهایی که زمینه رادیکال شدن مجدد فضای سیاسی را فراهم می آورد، این گام های اولیه را تضعیف کرده و حتی فراتر از آن، تصویر دولتی فاقد اقتدار و انسجام را در عرصه سیاسی شکل داده است.

- اولویت دادن به سیاست خارجی و مساله هسته ای بر سیاست داخلی باعث شده که سطح زیادی از مدارا و پذیرش از سوی روحانی رقم بخورد.

در همین راستا اصلاح طلبان معتقدند حسن روحانی و حلقه نزدیک یارانش نیاز به بازنگری در روند حرکت رویکرد خود نسبت به نیروهای سیاسی داشته باشند و در کنار ایفای مسئولیت خود به عنوان دولت ملی، از قرار گرفتن در جایگاه همسو و متحد اصلاح طلبان هراس نداشته باشند و به هم اندیشی، همفکری و طرح ریزی برنامه مشترک راهبردی برای رخدادهای تعیین کننده آتی در عرصه های سیاست داخلی و سیاست خارجی اقدام کنند.

حال باید ماند و دید دولت روحانی با توجه به تلاش گسترده برای انتخابات مجلس دهم و همچنین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم چگونه با اصلاح طلبان کنار خواهد آمد. اصلاح طلبانی که همواره نگاه ابزاری به دولت یازدهم داشته اند.