به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت امریکا به علت حمایتش از اسرائیل در ادامه سیاست ابهام درباره در اختیار داشتن تنها زرادخانه اتمی در خاورمیانه قدردانی کرد. 
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، نتانیاهو از دولت امریکا و شخص جان کری به علت حمایت از اسرائیل در نشست بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های اتمی 2015 که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد تشکر کرد. 
در این نشست ، امریکا پیشنهادی را وتو کرد که بر اساس آن ، دبیر کل سازمان ملل موظف می شد نشستی بین المللی را برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای تا ماه مارس سال 2016 میلادی ترتیب دهد. 
نتانیاهو روز شنبه در تماس تلفنی با جان کری از وی به علت رد کردن این پیشنهاد تقدیر کرد. 
یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی گفت: در گفتگوی نتانیاهو با کری ، وی از اینکه امریکا به تعهدی که در سال 2010 میلادی درباره موضوع هسته ای به اسرائیل داده بود پایبند مانده است ابراز خرسندی کرد. 
نتانیاهو همچنین از موضع باراک اوباما ، رئیس جمهور و هیئت امریکایی حاضر در نشست بازنگری ان پی تی در حمایت قاطع از اسرائیل قدردانی کرد. 
اعضای پیمان منع گسترش سلاح های اتمی ، ان پی تی ، در این نشست حضور داشتند. 
پس از اعتراض رژیم صهیونیستی ، دولت امریکا مانع صدور بیانیه پایانی نشست شد. 

در پیش نویس بیانیه پایانی ، دبیر کل سازمان ملل موظف می شد نشستی بین المللی را برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای تا ماه مارس سال 2016 میلادی ترتیب دهد. رژیم صهیونیستی به ضرب الاجل تعیین شده معترض بود.
هیئت امریکایی مدعی شد بیانیه پایانی به علت اختلاف نظر اعضا بر سر ممنوع کردن سلاح اتمی در خاورمیانه صادر نشده است و دولت مصر را مقصر معرفی کرد. 
یکصد و نود و یک عضو ان پی تی ، پس از چهار هفته گفتگو بر سر راه های تحکیم پایبندی به پیمان ، نتوانستند به اجماع برسند. 
رز گوته مولر ، معاون وزیر امور خارجه امریکا ، با اعلام شکست گفتگوها ، برخی کشورها را به دست کم گرفتن گفتگوها متهم کرد. 
گوته مولر نگفت کدام کشور یا کشورهایی تلاش کردند با بدبینی گفتگوها را مخدوش کنند گرچه وی مصر و دیگر کشورهای عربی را متهم کرد شرایط نامعقول و غیرکاربردی در گفتگوها مطرح می کردند. 
نشست بازنگری ان پی تی هر پنج سال یکبار برگزار می شود و تصمیم گیری ها در نشست بر اساس اجماع صورت می گیرد. 
رژیم صهیونیستی هیچ گاه پیمان ان پی تی را امضا نکرده است ، اما امسال پس از بیست سال غیبت به عنوان عضو ناظر در نشست حضور داشت. 
این رژیم در اختیار داشتن تنها زرادخانه سلاح های اتمی را در خاورمیانه ، نه تایید و نه تکذیب می کند.