به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما فرماندهان ارتش های عربی با هدف گفتگو درباره ایجاد یک نیروی نظامی مشترک برای مداخله در بحران های منطقه ای و مبارزه با افراط گرایی، سومین نشست خود را در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار کردند.

ایجاد نیروی نظامی مشترک عربی از شصت و پنج سال پیش و در پی امضای پیمان دفاعی مشترک از اهداف دراز مدت کشورهای عربی بوده است. پیمانی که به ندرت کاربرد داشته است.
عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در پایان نشست سران عرب در ماه مارس در شرم الشیخ گفت، رهبران عرب با ایجاد یک نیروی نظامی عربی در اصول موافقت کرده اند. السیسی افزود هیاتی بلند پایه با نظارت روسای ستاد ارتش کشورهای عربی ساختار و شیوه اقدام این نیرو را مشخص خواهد کرد. بر اساس قطعنامه ای که در نشست سران عرب به تصویب رسید، این نیروی نظامی به درخواست هر کشور عربی که امنیت ملی اش به خطر افتاده باشد وارد عمل خواهد شد. 
مقام های نظامی و امنیی مصر اعلام کرده اند نیروی نظامی مشترک عربی از چهل هزار نیروی زبده تشکیل خواهد شد و سرفرماندهی آن در ریاض یا قاهره خواهد بود. این نیرو از حمایت هواپیما و کشتی های جنگی در کنار ادوات زرهی سبک برخوردار خواهد بود. 
با وجود این کارشناسان می گویند بعید است همه بیست و دو عضو اتحادیه عرب در این نیروی نظامی مشارکت کنند.