به گزارش پارس،محمد علی الحوثی از رهبران برجسته جنبش انصارالله یمن و رئیس کمیته انقلابی این کشور ، درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را برای برگزاری نشست سیاسی با حضور همه گروههای یمنی در ریاض کم اهمیت دانست.
الحوثی تاکید کرد برگزاری چنین نشستی نتیجه ای نخواهد داشت و «این افراد که در خارج از یمن هستند تحت پیگرد قضایی قرار دارند که هادی نیز در صدر آنها است.»
 
محمد علی الحوثی در گفتگوی تلفنی از قاهره به خبرگزاری آلمان گفت :« قدرتهای سیاسی خارج یمن تحت پیگرد قضایی قرار دارند و اسامی آنها را به سازمانهای بین المللی برای پیگرد ارائه کرده ایم که هادی نیز در صدر آنها قرار دارد. آنها به ارتکاب جنایت حمله به استقلال جمهوری یمن و تضعیف قدرت دفاعی متهم هستند و علاوه بر این هادی به سرقت عنوان ریاست جمهوری نیز متهم است.»
 
الحوثی معتقد است کشورش درگیر جنگ داخلی یا منازعه بر سر قدرت نیست که به درخواست دخالت نظامی خارجی به منظور بازگرداندن مشروعیت نیاز داشته باشد.
وی حملاتی را که ائتلاف عربی انجام می دهد «حمله به ملت و موسسات یمن» توصیف کرد. الحوثی روابط نزدیکی با عبدالملک الحوثی رهبر گروه انصارالله یمن دارد.
 
وی ریاست کمیته انقلابی را که پس از صدور اعلامیه قانون اساسی در پی سیطره حوثیها بر پایتخت یمن تشکیل شد برعهده دارد.
اختیارات گسترده ای به این کمیته برای رهبری کشور به ویژه پایتخت داده شده است که برخی به همین دلیل محمد علی الحوثی را حاکم عملی صنعا نامیده اند.
 
الحوثی شایعات در خصوص مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش انصارالله و عربستان سعودی را از طریق میانجی گری یکی از کشورهای خلیج (فارس) برای توقف عملیات نظامی در یمن تکذیب کرد و افزود :« تا این لحظه هیچ درخواست یا پیشنهاد رسمی نه به ما در کمیته انقلابی و نه به دولت یمن نرسیده و هیچ ابتکاری مطرح نشده است.»
 
وی تاکید کرد جنبش انصارالله همچنان از حمایت مردمی گسترده ای برخوردار است و هر گونه مقاومت مردمی واقعی را تکذیب کرد و گفت :« تنها تجمعات محدودی که اهداف و منافع خارجی را بر منافع ملی ترجیح می دهد وجود دارد. این گروهها از همان کشورهایی که از ائتلاف موجود بر ضد ما حمایت می کنند کمک مالی دریافت می کنند و گروههای دیگر نیز افکار و ایدئولوژی اعضای سازمان القاعده و سازمان دولت اسلامی (داعش) را در پیش گرفته اند و کسانی در داخل یمن از آنها حمایت می کنند و طبعا ما آنها را حامیان سیاسی و اجتماعی این سازمانهای تروریستی می دانیم که منظورم حزب الاصلاح یعنی گروه اخوان المسلمین است.»
 
محمد علی الحوثی اضافه کرد :« ما در یمن آنها را شاخه بیعت در یمن می نامیم ، آنها با رهبر اخوان المسلمین در قاهره بیعت می کنند و سپس طرحهای خرابکارانه آنها را به یمن می آورند. آنها همچنین از طریق رسانه های خود به وارونه جلوه دادن واقعیتها و انتشار آمار نادرست اقدام می کنند و مدعی هستند نزدیک به 500 نفر از رهبران حزب آنها توسط ما بازداشت شده اند در صورتی که در واقع هیچ غیر نظامی بازداشت نشده است.»
وی افزود :« اگر مقاومت حقیقی وجود داشت و مردم از آنها حمایت می کردند آنگونه که برخی شبکه های ماهواره ای مدعی هستند ، اوضاع با آنچه در حال حاضر وجود دارد بسیار متفاوت می شد.»
 
وی تاکید کرد :« جنبش انصارالله همچنان از گزینه گفتگو بین طرفهای یمنی حمایت می کند و برگزاری چنین گفتگوهایی را خواستار است به شرط آنکه زیر نظر سازمان ملل متحد باشد و در یمن یا در کشوری که در حمله به یمن مشارکت ندارد برگزار شود. این گفتگوها همچنین باید از همان نقطه ای که رایزنیهای جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل متحد به یمن با تشکیل شورای ریاست جمهوری از پنج شخصیت برای رهبری کشور به پایان رسید ازسرگرفته شود.»
 
الحوثی هرگونه پیش شرط برای برگزاری این گفتگوها را مانند خارج کردن سلاح و نیروهای جنبش انصارالله از پایتخت رد کرد و گفت :« گفتگوها با این پیش شرطها به موفقیت نمی رسد و هیچ ضرورتی برای ارتباط دادن گفتگوی داخلی با حملات خارجی که به ما شده است وجود ندارد به ویژه اینکه این حملات موجب شده است گفتگوی ملی به طور کلی متوقف شود.»
 
وی افزود هدف اصلی آنها از ارتباط دادن نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای ارتش به نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن «هدف قرار دادن ارتش یمن و از بین بردن تجهیزات و تسلیحات آن است. در حالی که ما با سازمان القاعده با هر دو شاخه الظواهری و داعشی آن می جنگیم.»