به گزارش پارس، در جریان تظاهرات اوایل وقت امروز در برابر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت آلمان، معترضان به سیاست‌های ریاضتی و نیروهای پلیس با هم درگیر شدند. برخی گزارش‌ها از حضور ۶ هزار نیروی پلیس برای کنترل ناآرامی‌های امروز خبر داده‌اند. همچنین ۷ خودروی پلیس در آتش سوختند.
 
خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت که پلیس برای مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور و ماشین‌آب‌پاش استفاده کرد به دنبال پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی، دست‌کم یک تن از نیروهای پلیس زخمی شد. این در حالی است که یکی از نیروهای پلیس فرانکفورت از زخمی شدن دست‌کم ۸۰ نفر از نیروهای پلیس خبر داده است. همچنین گزارش‌هایی از زخمی شدن معترضین منتشر شده است.
 
معترضان همچنین پل اصلی روی رودخانه ماین و مسیر اصلی برای تردد در شرق شهر را مسدود کردند. آخرین اخبار حاکی از این است که تاکنون ۳۵۰ نفر دستگیر شده‌اند. این تظاهرات در اعتراض به برنامه افتتاح ساختمان جدید بانک برگزار شد با این حال گفته می‌شود که مقامات همچنان قصد دارند تا ساختمان جدید را امروز و در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی افتتاح کنند.
 
پلیس آلمان در اطراف ساختمان جدید کمربند امنیتی تشکیل داده است. معترضان پلیس را به طرح‌ریزی سناریوی جنگ خیابانی متهم کرده‌اند. شماری از نمایندگان احزاب چپ اروپایی در این تظاهرات شرکت کرده‌اند. پیش از این اعلام شده بود که روز چهارشنبه تظاهراتی ضد سیاست‌های ریاضتی در فرانکفورت برگزار خواهد شد و همچنان انتظار می‌رود که هزاران نفر از مردم در این تظاهرات شرکت کنند به طوری که گمان می‌رود تا ۱۰ هزار نفر به معترضان نظام سرمایه‌داری بپیوندند. ناآرامی‌ها در این شهر تا حدی گسترش داشته است که «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا به وسیله بالگرد به بانک آمد.
 
شبکه راشاتودی گزارش داده است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در مرکز فرانکفورت تجمع کرده و علیه سیاست‌های ریاضتی شعار می‌دهند. پلیس برای متفرق کردن جمعیت به استفاده از خودروهای آب‌پاش متوسل شده است.
 
رسانه‌های غربی تظاهرات امروز را از زمان اوج جریان اشغال وال‌استریت در آمریکا و بحران اقتصادی در اروپا، بی‌سابقه توصیف کرده‌اند. تظاهرات امروز تحت عنوان «بلاکوپای» (Blockupy)، به معنی تسخیر و مسدود کردن، برگزار شده است.
 
شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن‌ها شعارهایی علیه سیاست ریاضتی و همچنین نظام سرمایه‌داری نوشته است. فرانکفورتر روند شاو نوشته است که «پتر فلدمان» شهردار شهر بنا بر برنامه برای افتتاح ساختمان جدید به مقر بانک مرکزی اروپا آمده است. در میان کشورهای اروپایی، آلمان اصلی‌ترین حامی سیاست‌های ریاضتی به شمار می‌رود و همین مخالفت‌های زیادی علیه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور شکل داده است.
 
ناکامی این سیاست‌ها در کشورهای بحران‌زده‌ای چون یونان، اسپانیا، ایتالیا و قبرس موجب شده تا احزابی که شعار ضدریاضت سر می‌دهند، در یک سال گذشته قدرت بگیرند. در راهپیمایی امروز نمایندگان و اعضای احزاب چپ و ضد اتحادیه اروپا از جمله سیریزا یونان، پودوس اسپانیاو دای لینک آلمان نیز شرکت دارند و خواستار توقف «سیاست مخرب ریاضتی» هستند.
 
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز، بانک مرکزی اروپا را یکی از مسئولان اصلی سیاست‌هایی می‌دانند که بخش‌هایی از اروپا را با مشکل مواجه کرده است. چند تن از معترضین با بالا رفتن از ساختمان یکی از دفاتر بانک مرکزی اروپا تلاش کردند تا بنری را با مضمون «سرمایه‌داری می‌کشد» را بر روی این ساختمان نصب کنند.
 
گروهی دیگر هم در حالی که لباس دلقک پوشیده بودند، به سیاست‌های سرمایه‌داری اعتراض کردند.