پايگاه خبري تحليلي «پارس»- تعدادي از روحانيون عالي رتبه نظام در مورد مواضع اخير روحاني با وي ديدار كرده اند كه رييس جمهور در پاسخ، موج انتقادات از خود را دليل اظهاراتش، بيان كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در ديدار تعدادي از روحانيون عالي رتبه نظام با حسن روحاني، رييس جمهور دليل برخي اظهاراتش را رويه منتقدين بيان كرد و سه "زونكن" از خبرهاي رسانه هاي منتقد خود را ارايه كرد و خاطرنشان ساخت: «این رسانه ها من و دولت را تخریب می کنند و فضای کار را از ما می گیرند و نمی گذارند ما کار کنیم»

وي با اشاره به حجم بالاي "زونكن"ها تاكيد كرده است: «ببینید علیه ما و علیه این دولت این حجم از تخریب صورت می گیرد.»

يكي از اين روحانيون خواستار دريافت اين سه "زونكن" شده بود كه در اختيار وي قرار مي گيرد تا جلسه بعدي(كه اواسط هفته پيش برگزار شد) در مورد آن تصميم گيري شود.

در اين سه "زونكن"، جمعا حدود 2100 صفحه از خبرهاي سه خبرگزاري، دو روزنامه و سه سايت اينترنتي منتقد دولت، جمع آوري شده بود.

اين جمع از روحانيون، يك گروه كارشناسي رسانه اي را براي بررسي در اختيار مي گيرند كه برخي از آنها مورد وثوق رييس جمهور نيز بودند.

با تحليل محتواي اين گروه كارشناسي از اين 2100 صفحه اخبار، مشخص مي شود كه كمتر از 2.5 درصد از اخبار واقعا تخريب رييس جمهور يا دولت بوده است كه از نظر تعداد، تنها 67 خبر از اين 2100 صفحه را شامل مي شده است. 

همچنين مشخص شد نيمي از اخبار اين سه "زونكن"، تكراري و بازنشر بوده است.

در جلسه دوم، ضمن ارايه مكتوب تحليل محتواي اين سه "زونكن" به دكتر روحاني، يكي از روحانيون جمع به وي مي گويد: «ما هيچكدام، به اينكه حتي يك خبر تخريبي(و نه انتقادي) عليه شما و دولت يازدهم، منتشر شود راضي نيستيم اما بايد قدري سعه صدر داشت.»

وي افزوده است: «سلايق و گرايشات بسياري در جامعه وجود دارد و لذا اين حد از اخبار(67 خبر، كمتر از 2.5 درصد) قابل تحمل است و دليل خوبي براي نوع موضوع گيري هاي جنابعالي و ادعاي اينكه "نمي گذارند كار كنيم" درست به نظر نمي رسد.»

روحاني ديگري از جلسه خطاب به رييس جمهور مي گويد: «شما فكر نمي كنيد عده اي از اطرافيان دارند روي فكر شما كار مي كنند؟ و مي خواهند فاصله شما را با ديگران، زياد كنند؟»

وي افزوده است: «از این مسائل(انتقاد از دولت و رييس جمهور)، دیگر دولت ها هم داشته اند. در طرف مقابل هم از ناحیه دولتی ها مطالبی بوده است. لذا نمی تواند بهانه کار نکردن باشد و ما نباید اینها را در مواضع و عملکردهایمان دخالت بدهیم.»

با اين همه اما همچنان اين سوال باقيست كه براستي چرا آقاي رئيس جمهور اينقدر عصبانيست؟ و بيشتر از آنكه معيشت و اقتصاد را مدنظر داشته باشد، به فرافكني و بحثهاي بيهوده سياسي علاقمند است؟