حسام عقبایی در مصاحبه با روزنامه رسالت گفت: اگر می‌خواهیم با تسهیلات بانکی در خانه‌دار شدن مردم اثرگذار باشیم، حداقل باید 50 درصد قیمت مسکن را تسهیلات بدهیم. البته ممکن است منابع مالی دولت اجازه پرداخت این مبلغ را ندهد. اما می‌تواند با مدیریت و هدایت منابع بانکی و مالی در یک پروسه 5 ساله این تسهیلات را در نظر بگیرد. الان بانکداری در ایران فلسفه‌ای که پیدا کرده، غلط است. بانکداری شکل نگرفته که برای خودش کسب و کار کند، رویکرد تولید بانک در کشور منفعت‌طلبانه است و متاسفانه پول‌های بانک را سکه و طلا می‌خرند که با سیاست‌های بانکداری و اقتصاد کلان سازگار نیست.
وی می‌افزاید: همان طوری که عرض کردم این تسهیلات تامین‌کننده نیازهای واقعی مردم برای خانه‌دار شدن نیست و دولت باید نسبت به افزایش آن و ارائه طرح‌های دیگر اقدام کند. مسکن اجتماعی هم که دولت وعده‌اش را داده، نتوانسته رونمایی کند. با توجه به گذشت یک سال و نیم از عمر دولت توقع این بود که طرح‌های خود را با سرعت بیشتری رونمایی می‌کردند و تکلیف مسکن اجتماعی را مشخص می‌کردند و همچنین تکلیف لیزینگ مسکن روشن می‌شد چون مردم به این نتیجه رسیدند که لیزینگ در کشور جواب نداده و تنها سودجویی و خیانت کردند و مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند.
عقبایی گفت: رونمایی از مسکن اجتماعی و تقویت تولید که از مطالبات مردم است روی زمین مانده و تمرکز روی تسهیلات بانکی رفته. البته این تسهیلات بانکی هم برای توده مردم دیده نشده و برای دهک‌های خاصی آن هم برای بافت فرسوده می‌باشد. بافت فرسوده را فقط در شهرهای بزرگ داریم. دولت باید عدالت اجتماعی را در کل کشور بسط دهد و تسهیلات بانکی به بافت‌های غیرفرسوده تعلق گیرد تا عدالت اجتماعی دامنه‌اش گسترده شود.