به گزارش پارس به نقل از فارس، وی ادامه داد: «ما هنوز زبان این قطعنامه را ندیدیم، ما دقیقاً نمی‌دانیم که چه چیزی در این قطعنامه نوشته شده است.»


کری در ادامه افزود که در یک برهه زمانی دیگر، واشنگتن از زبانی که در برخی از قطعنامه‌های سازمان ملل به کار گرفته شده بود، مـتأسف شده است.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از سفر سه روزه خود به اروپا بازگشت. سفر او در حالی به اروپا صورت گرفت که فلسطین در آستانه ارائه قطعنامه خود به سازمان ملل بود و احتمالاً بسیاری از کشورهای اروپایی از آن حمایت می‌کنند همانطور که پیشتر برخی از کشورهای اروپایی دولت مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند.

او در این سفر با «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطین و همچنین همتایان اروپایی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حاضر نشد به اظهارات مقامات فلسطینی مبنی بر اینکه کری به عریقات گفته که واشنگتن این قطعنامه را وتو می‌کند، پاسخ دهد.

پیش از این، ساکی روز سه‌شنبه گفت واشنگتن در صورتی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با وضعیت کرانه باختری حمایت می‌کند که این قطعنامه شامل اقدامات یکجانبه نباشد.

خانم ساکی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در این رابطه گفت: «ما همواره با اقداماتی که در آن‌ها نسبت به نتیجه مذاکرات پیش‌داوری شده، مخالف بوده‌ایم.»

نمایندگی فلسطینی‌ها در سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن شرایط صلح با رژیم صهیونیستی درج شده و در عین حال تأکید شده آمادگی برای مذاکره در مورد این پیش‌نویس نیز وجود دارد.

این پیش‌نویس روز گذشته (۲۶ آذرماه) از سوی کشور اردن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده و در برگیرنده مهلتی ۱۲ ماهه برای دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات سازش است.

خبرگزاری فرانسه که نسخه‌ای از این پیش‌نویس را مشاهده کرده گزارش کرد علاوه بر این مهلت تعیین شده، سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان زمان نهایی برای تکمیل عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق فلسطینی، تعیین شده است.