به گزارش پارس ؛ محمدرضا تابش گفت : با توجه به اطلاعی که من تا امروز دارم، مجلس قصد ندارد به وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد دهد؛ رایزنی‌های بسیاری با دولت و نمایندگان مجلس و فراکسیون رهروان ولایت در این باره داشته‌ام و به آنان گفتم که این اصلا صحیح نیست که اینگونه با کابینه و وزرای پیشنهادی آقای دکتر روحانی که فردی فرهیخته و در همه زمینه‌ها فعال بوده است، رفتار شود. مجلس روند مناسبی را آغاز نکرده؛ یا به دنبال عدم رای اعتماد است و یا استیضاح.

شرایط کنونی دولت با دولت قبل متفاوت است و به همین دلیل خواستار این موضوع شدم که شخص رئیس مجلس پا درمیانی کنند و نمایندگان اگر طرح و یا نقدهای را به دولت دارند مطرح کنند و تقاضاهای در چارچوب قانون خود را به وزیر علوم  بدهند که انشالله این موضوع ختم به خیر شود و فصل جدیدی میان روابط دولت و مجلس برقرار شود.

در گذشته نیز شاهد آن بودیم که مجلس با دولت آقای احمدی نژاد نیز آنچنان منفعل و نرم عمل نکرد و مباحث، سوال و استیضاح نیز در آن زمان برقرار بود؛ اما اکنون شرایط و شخصیت‌ها با گذشته متفاوت هستند؛ ما باید وضعیت کنونی کشور به همراه چالش‌ها و مسائل و مطالبات مردم و شهامت و شجاعت رئیس جمهور در طرح مسائلی که خواست اصلی مردم است را در نظر بگیریم و کمک کنیم که دولت کابینه‌اش را کامل کنند و بتواند مسائل و مشکلات کشور و مردم در عرصه داخلی و خارجی را حل کند.

رفتار مجلس با دولت اگر ادامه دار باشد، جایگاه و شان مجلس را پایین می‌آورد و معتقدم که جایگاه مجلس در نقد دولت نباید اینگونه باشد. رای منفی مجلس به وزیر پیشنهادی علوم کار را سخت تر می‌کند؛ چرا که این فقط رای منفی به یک گزینه تصدی پست وزارت نیست، بلکه در افکار عمومی رای به ناکارآمدی مجموعه حاکمیت است. به این معنا که مردمی که دغدغه اقتصاد و معیشت دارند با خود می گویند این مسئولان دغدغه زندگی و مشکلات مردم را ندارد که تا این حد برای دادن مسئولیت به یک وزیر موضوع را کش و قوس می دهند و این موضوع در نهایت موجب تضعیف حاکمیت می شود.

انتظار ما از وزیر علوم دولت روحانی این است که قلب تپنده نظام که دانشگاه ها است را به سمت ترقی سیر دهند و فضا و بستر را برای پژوهشگران و اهل علم فراهم کنند.