با پایان این دور از مذاکرات، مذاکرات بعدی به وین و تاریخ 27 آبان موکول شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکره کری با همتای ایرانی گفتند نگرانی‌ها بابت اختلاف‌های واقعی هنوز باقی است.
آسوشیتدپرس افزود: مقام‌های آمریکایی گفتند نگرانی در خصوص مواردی که کری پیش از نشست به عنوان «اختلاف‌های واقعی» از آن یاد کرد، هنوز وجود دارد.
پیش از این تصور می‌شد مذاکرات عمان می‌تواند نتایج مذاکرات بعدی در وین را مشخص کند، اما دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که با کری در سفر عمان همراه بودند نشست‌ها را «دشوار، بی‌پرده و جدی» توصیف کردند.
همچنین خبرگزاری رویتر در گزارشی از دو مبدأ مسقط و پکن نوشت: چند روز مذاکرات ایران، آمریکا و اروپا بی‌نتیجه تمام شد.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش مفصلی از مسقط نوشت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، در حالی پایان یافت که هیچ یک از آنان در مورد موضوعات حل نشده باقیمانده برای دست یافتن به توافق جامع هسته‌ای توضیحی ندادند.
این خبرگزاری افزود: هر یک از طرفین در بیش از 10 ساعت مذاکرات خصوصی مطالبات خود را بیان کردند، تردیدهای طرف مقابل را کاهش دادند در حالی که نگرانی‌ها از بابت دست نیافتن به توافق تا زمان ضرب‌الاجل افزایش یافته است.
علی واعظ کارشناس مسائل ایران در گروه بحران بین‌الملل، به خبرگزاری فرانسه گفت: «توافق جامع هسته‌ای ایران تا زمان پایان ضرب‌الاجل به دست نمی‌آید، آنچه هنوز قابل دستیابی است موفقیتی است که براساس آن بتوان زمان فعلی را تمدید کرد.»
همزمان لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت؛ کنگره مانع تصویب هرگونه توافق بد با ایران خواهد شد. کنگره به تحریم رأی داده و با لغو آن مخالفت خواهد کرد.
کری و اوباما گفته‌اند حاضر نیستند به خاطر توافق با ایران کنگره را دور بزنند.
در همین حال خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت: در حالی که ایران بر لغو کامل تحریم‌های یک‌جانبه و همه‌جانبه غرب در مذاکرات هسته‌ای تأکید دارد، ولی به نظر می‌رسد برخی از اعضای 5+1 سعی دارند نامی از تحریم‌ها در جریان مذاکرات به میان نیاورند یا به جای واژه «لغو» تحریم از واژه «خوب نبودن» افزایش تحریم‌ها در ادامه مذاکرات و توافق احتمالی جامع سخن گویند! ایران و 5+1 کمتر از یک سال قبل در سوم آذر 1392 بر سر یک برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) به تفاهم رسیدند که یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم «رسیدن به راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و گام به گام است و به رفع همه‌جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.»
ایسنا از قول کارشناسان نوشت: براساس آنچه تاکنون مطرح شده، آمریکا سعی دارد به هر بهانه از هدف ترسیم شده در چارچوب این برنامه برای برداشتن همه‌جانبه تمامی تحریم‌ها علیه ایران به ویژه در سطح رسانه‌ها شانه خالی کند. آمریکا  در پی آن است تا نامی از تحریم‌ها به میان نیاورد و مشکل اصلی در مذاکرات هسته‌ای را موضوع غنی‌سازی ایران و اختلاف نظرها بر روی آن نشان دهند.
این خبرگزاری تأکید کرد: اما رفتار آمریکا و متحدانش در مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد آنها به بهانه وجود قوانین داخلی و مشکلات سیاسی یا ارجاع این موضوع به تأیید آژانس و گزارش‌های آن درباره فعالیت‌های هسته‌ای، سعی دارند واژه «لغو» تحریم‌ها را به «تعلیق» یا «افزایش ندادن» آنها در توافق احتمالی کاهش دهند که نقض کامل توافق اولیه ژنو است.