به گزارش پارس درباره همین معضل وبسایت الف نوشت: در سال تحصیلی جاری به دنبال افزایش ظرفیت در پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد برخی رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از واحدهای دانشگاه‌های آزاد کشور و به منظور جلوگیری از افت سطح کیفیت تحصیلی و تضییع حقوق ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی لازم است برخی از نارسائی‌ها و مشکلات جدی که واحدهای این دانشگاه را تهدید می نماید به رئيس دانشگاه آزاد اسلامی گوشزد شود تا مجموعه مدیریتی ایشان در جهت رفع این معضل تدابیری جدی بیاندیشند.
الف از قول یک دانشجوی دانشگاه افزود: اطلاع دارید که در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد تهران یک مدیر تجاری چند شغله، توسط رئيس این واحد همزمان در 5 پست مدیر گروهی شامل؛ 1- گروه دکتری مدیریت فرهنگی 2- گروه دکتری مدیریت رسانه 3- گروه کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی 4- گروه کارشناسی ارشد گردشگری 5- گروه کارشناسی مدیریت فرهنگی منصوب شده است؟!
آیا به نظر شما یک مدیر گروه در دانشگاه آزاد طبق مقررات آموزش عالی کشور می‌تواند علاوه بر هیئت علمی تمام وقت، در یک ارگان دیگر حتی خصوصی، بطور تمام وقت در سمت کلیدی معاون بازاریابی و فروش یکی از بیمه‌های معروف کشور نیز مسئولیت داشته باشد؟ البته مدیر 5 گروه مذکور، علاوه بر این، ریاست یا عضو هیئت مدیره چند شرکت دیگر را نیز در رزومه خود دارد.
الف ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد این چیز جدیدی در دانشگاه آزاد نیست چرا که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران نیز چنین شرایط و روابطی حاکم است. به‌عنوان مثال معاون رئیس‌جمهور و رئيس کتابخانه ملی همزمان به‌عنوان مدیر 2 گروه مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری مدیریت فرهنگی منصوب شده است.
در ادامه این یادداشت آمده است: آیا برای مدیران گروه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استاندارد ساعت کار اجرایی موظف تعریف نشده است؟ لذا مدیران چندشغله مذکور در روز چه میزان وقت گرانبهای خود را در شغل تمام وقت اول، و چند ساعت وقت مرده باقی مانده را به صورت ظاهری در گروه‌های تشریفاتی انتصابی صرف می‌کنند؟ چگونه این مدیران می‌توانند به مطالعات علمی، تحقیق، تدریس و برنامه‌ریزی گروه‌های مذکور برسند؟
نویسنده با طرح این سؤال که چرا با رؤسای ناکارآمد واحدهای نمونه فوق‌الذکر که به خاطر بی‌تدبیری و حاکم نمودن روابط بر ضوابط نام دانشگاه آزاد را این چنین خدشه‌دار می‌نمایند برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد؟ 
وی افزود:‌ آیا واحد بازرسی دانشگاه آزاد که چشم و گوش رئيس دانشگاه آزاد است از این معضل خبر دارد و چشم بر واقعیت بسته است؟ آیا دانشگاه آزاد به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود مجبور به انتصاب همزمان یک مدیر گروه در 5 پست مهم علمی است یا دلیل دیگری دارد؟ لطفا برای ما دانشجویان توضیح دهید.
الف در پایان می‌پرسد: استاندارد اساتید دارای رتبه علمی و مجاز تدریس در گروه‌های دکتری و فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد چیست؟ مدیر 5 گروه فوق‌الذکر برای ارتقای سطح علمی گروه‌های مذکور چه برنامه‌ریزی انجام داده است و چه تعداد استاد تمام، دانشیار و استادیار دارد و آنها دارای چه سوابق دانشگاهی هستند؟ و خود ایشان چند سال سابقه دانشگاهی و چه سوابق علمی- پژوهشی درخشانی دارد؟ کافی است نام ایشان را در اینترنت جستجو کنید. آنگاه این ادعا ثابت خواهد شد که جز رزومه‌ای تجاری و بازرگانی، خبری از سوابق پژوهشی و تحقیقات دانشگاهی ایشان نیست. آیا واحدهای دانشگاهی تهران که خود سرآمد سایر واحدهای دانشگاه آزاد شهرستان‌ها هستند با این برنامه‌ریزی قصد توسعه تحصیلات تکمیلی را دارند؟