به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ؛ این رویه در ایران ساختاری شفاف ندارد و نظر سنجی هایی هم که در این خصوص  انجام می شود عموما با مهر محرمانه به بایگانی سپرده می شود و مراکز نظر سنجی رسمی کشور هم برای دور ماندن از تفسیر های سیاسی، نتایج این نظر سنجی ها را منتشر نمی کند.

 اواخر اردیبهشت 93 بود که شایع شد در یک نظر سنجی که توسط یکی از ارگانها  انجام شده است رئیس جمهور با کاهش محبوبیت در میان افکار عمومی روبرو شده است. با این حال حسن روحانی در آخرین کنفرانس خبری خود با اشاره به نظر سنجی های انجام گرفته درباره محبوبیت دولت از افزایش اقبال به دولت یازدهم و نگاهش به اداره کشور خبر داد.

 در غیاب نهادهای سنجش افکار این رسانه های چپ و راست هستند که جایگزین این مراکز می شوند و بر اساس جایگاه خود در فضای مجازی دست به نظر سنجی در این خصوص می زنند. در آخرین این موارد، در نظر سنجی که سایت یکی از روزنامه های اصولگرا انجام داده است، از مخاطبان این سایت سوال شده است 15ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری، امروز به چه کسی رای می دهید؟
این سایت بدون اعلام آمار مخاطبان این نظر سنجی نتیجه نظر سنجی خود را این چنین اعلام کرده است: 33.6 درصد سعید جلیلی.روحانی 28.5درصد و قالیباف 25.9. رتبه های بعدی این نظر سنجی هم با 4.1درصد مرتبط با محسن رضایی و محمد غرضی و 3.6 درصد مربوط به علی اکبر ولایتی بوده است.

به جز هواداران رئیس جمهور که به اعداد و ارقام این نظر سنجی مشکوک هستند، گروهی از کاربران هم معتقدند رقم 28 درصدی برای حامیان رئیس جمهور کنونی نشانه موفقیت دولت است.

چند نفر هم با استناد به اینکه نگاه این روزنامه مشخص است، گفته اند در صورتی که این نظر سنجی در یک سایت حامی دولت انجام شود، این اعداد  180 درجه متفاوت خواهد بود.
در این میان چند نفر از کاربران دیگر هم پیشنهاد داده اند  رسانه ها میزان شرکت کنندگان در نظر سنجی خود را اعلام کنند تا استناد این گونه خبر ها افزایش یابد.